اندروید پتانسیل بسیار بالایی در انجام امور مختلف دارد و این مسئله باعث شده تا این سیستم عامل در موقعیت های بسیار متنوع به کار گرفته شود. بخش سرگرمی خانگی یکی از همین موارد است و حالا Energy Sistem دست به کار شده و یک Set Top Box مجهز به این سیستم عامل ارائه کرده است. این دستگاه را شاید بتوان یک پخش کننده چند رسانه ای و حتی یک کامپیوتر کوچک دانست، اما قبل از هر چیز باید با شرایط و ضوابط این دستگاه آشنا شویم تا به شکل بهتری بتوانیم سطح انتظاراتمان را مدیریت کنیم.
Smart TV Box دارای گیرنده داخلی *** با کیفیت HD و خروجی تصویر AV و HDMI است. وجود سه پورت USB علاوه بر امکان نصب انواع وسایل ذخیره سازی، امکان نصب ماوس و صفحه کلید را نیز داشته و به همین خاطر نحوه کار با این دستگاه بیش از پیش راحت می شود و Smart TV Box شکلی شبیه کامپیوتر به خود می گیرد. ورودی کارت خوان SD نیز در نظر گرفته شده همچنین اتصال شبکه LAN و Wi-Fi (با استاندارد 802.11n) نیز وجود دارند. در ضمن یک کنترل از راه دور ساده نیز در اختیار دارید که احتمالاً با اتصال ماوس و صفحه کلید به این دستگاه، دیگر آن را کنار خواهید گذاشت (تصویر 1).



راه اندازی اولیه دستگاه کمی با دیگر وسایل اندرویدی تفاوت دارد و از همان ابتدا متوجه خواهید شد که پشتیبانی از زبان فارسی در نظر گرفته نشده است. این دستگاه از انواع دقت تصویر از جمله Full HD پشتیبانی می کند، اما انتظار نداشته باشید تا توانایی کد گشایی فیلم های Full HD حجیم را نیز داشته باشد. البته نرم افزار های چند رسانه ای این دستگاه از مجموعه مناسبی از فرمت های فایلی پشتیبانی کرده است، اما استفاده از پردازنده 750 مگاهرتز تک هسته ای در کنار 512 مگابایت حافظه RAM و پردازنده گرافیکی Mali 400، تنها امکان اجرای نرم افزار ها و بازی های ساده اندرویدی را دارد.سیستم عامل دستگاه Android 4.0.3 بوده و از رابط کاربری اندروید به طور کامل تغییر پیدا کرده تا برای استفاده با تلویزیون و کنترل از راه دور مناسب باشد (تصویر 2 و 3).





یکی از ویژگی های اندروید که به شکل عجیبی حذف شده، ویژگی قفل گذاری دستگاه است. در مقابل Energy Sistem سعی کرده تا ویژگی های ارتباطی این دستگاه را ارتقا داده و قابلیت پشتیبانی از DLNA و Apple AirPlay نیز لحاظ شده اند. همچنین چند ابزار کوچک برای نصب روی دستگاه های هوشمند همراه در نظر گرفته شده تا بتوانید محتوای ذخیره شده در این دستگاه ها را روی Smart Box TV پخش کرده یا از گوشی هوشمندتان به عنوان یک کنترل از راه دور، ماوس و دوربین استفاده کنید. همچنین مانند دیگر دستگاه های اندرویدی، در اینجا نیز امکان نصب انواع نرم افزار ها وجود دارد.برای تست این دستگاه تنها از نرم افزار AnTuTu 4 استفاده کردیم. امتیاز نهایی کسب شده در این نرم افزار 2843 است. در نهایت باید گفت نتیجه گیری درباره این دستگاه به نوع نگاه شما نیز بستگی دارد. در نگاه ما، این یک Set Top Box است که به سیستم عامل اندروید مجهز شده و به همین خاطر توانایی های ویژه ای به کاربر ارائه می دهد. همچنین قابلیت های این دستگاه از بابت انعطاف پذیری و تنوع نصب نرم افزار در مقایسه با یک تلویزیون هوشمند بیشتر است و می تواند ابزاری برای هوشمند کردن تلویزیون شما باشد. با این حال این دلیل نمی شود که انتظار یک سخت افزار قدرتمندتر از این دستگاه نداشته باشیم!


اطلاعات تکمیلی



لینک مطلب در وب سایت سخت افزار