نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5
  1. #1
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    2021/07/22
    نوشته ها
    6
    امتیازها
    1,714
    سطح
    24
    تشکر کردن
    2
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points

    Unhappy مشکل ریست شدن ناگهانی لپ تاپ

    حدود یکی دوماه هستش من یه لپ تاپ لنوو خریدم مدل دقیقش ideapad 5-14ALC05 Laptop - Type 82LM هستش و پردازنده amd ryzen 7 5500u و ram16
    مشکل این جاست که دارم با لپ تاپ کار میکنم و یهویی بدون هیچ دلیلی لپ تاپ ریست میشه و اصن مهم نیست دارم چکار میکنم فیلم میبینم یا برنامه نویسی میکنم یا وب گردی یهو ریست میشه گاهی وقتا تو ورزش سه بار اینجور میشه گاهی وقتا روزی یک بار و کلی سرچ کردم توی سایت های خارجی و فروم لنوو دیدم که چنین مشکلی هم بقیه دارن و حل نشده
    قسمت event viewer ویندوز رو که میبینم هر بار که ریست میشه ناگهانی ارور critical میده با id 41 و سرچش که کردم سایت ماکروسافت هم کامل خوندم اما بازم درست نشد حتی اون تیک ریست اتوماتیک هم ورداشتم بازم ریست میشه طبق خود برنامه lenovo vantage هم کل قطعات رو تست میکنه و همه هم pass میشن مشکل ندارن سی پی یو هم وقتی داغ میکنه فن کار میکنه و دما رو میاره پایین و همه چی عادیه یعنی میخوام بگم فکر نکنم به علت داغی باشه هررر کار بگید کردم درایور از سایت رسمی اپدیت کردم ویندوز اپدیت کردم از خود سایت لنوو و amd اتئماتیک خودش اپدیت کرده بایوس رو اپدیت کردم با اخرین ورژن که میاد اما بازم همین جوریه
    نکته ای که هستش اینه وقتی ریست میشه ناگهانی و سیستم بالا میادصدا کامل قطع و قطعه وای فای هم کامل قطع میشه یعنی انگار جفت شونو نداره سیستم تو دیوایس منیجر هم علامت زرد دارن و تا خودم ریست نکنم بر نمیگردن گفتم اینو بگم شاید کمکی که به عیب جویی
    و در اخرم اینو بگم که من برنامه نویس هم و از لینوکس زیاد استفاده میکنم روی لینوکس اصلا یک بارم ریست نشده و مشکلی نداشته توزیع هم مانجارو هستش اما با ابونتو خیلی مشکل داره ناگفته نمونه از همون اولم برای لینوکس خریدمش ولی خب گفتم ویندوزم داشته باشم برای یکسری کارا

    حالا به نظرتون چکار کنم؟؟راه حلی به ذهنتون میرسه یا اینکه بدونید مشکل از چیه؟؟؟دلم نمیاد بدمش گارانتی فعلا ببرنش زیر جراحی گارانتیشم گرین هست

  2. #2
    مدیر کل
    تاریخ عضویت
    2012/03/08
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    10,889
    امتیازها
    115,967
    سطح
    100
    تشکر کردن
    14,334
    Thanked 43,665 Times in 10,771 Posts
    دستاوردها:
    Created Album picturesThree FriendsOverdriveYour first GroupTagger First Class
    نقل قول نوشته اصلی توسط MohammadBohluli نمایش پست ها
    حدود یکی دوماه هستش من یه لپ تاپ لنوو خریدم مدل دقیقش ideapad 5-14ALC05 Laptop - Type 82LM هستش و پردازنده amd ryzen 7 5500u و ram16
    مشکل این جاست که دارم با لپ تاپ کار میکنم و یهویی بدون هیچ دلیلی لپ تاپ ریست میشه و اصن مهم نیست دارم چکار میکنم فیلم میبینم یا برنامه نویسی میکنم یا وب گردی یهو ریست میشه گاهی وقتا تو ورزش سه بار اینجور میشه گاهی وقتا روزی یک بار و کلی سرچ کردم توی سایت های خارجی و فروم لنوو دیدم که چنین مشکلی هم بقیه دارن و حل نشده
    قسمت event viewer ویندوز رو که میبینم هر بار که ریست میشه ناگهانی ارور critical میده با id 41 و سرچش که کردم سایت ماکروسافت هم کامل خوندم اما بازم درست نشد حتی اون تیک ریست اتوماتیک هم ورداشتم بازم ریست میشه طبق خود برنامه lenovo vantage هم کل قطعات رو تست میکنه و همه هم pass میشن مشکل ندارن سی پی یو هم وقتی داغ میکنه فن کار میکنه و دما رو میاره پایین و همه چی عادیه یعنی میخوام بگم فکر نکنم به علت داغی باشه هررر کار بگید کردم درایور از سایت رسمی اپدیت کردم ویندوز اپدیت کردم از خود سایت لنوو و amd اتئماتیک خودش اپدیت کرده بایوس رو اپدیت کردم با اخرین ورژن که میاد اما بازم همین جوریه
    نکته ای که هستش اینه وقتی ریست میشه ناگهانی و سیستم بالا میادصدا کامل قطع و قطعه وای فای هم کامل قطع میشه یعنی انگار جفت شونو نداره سیستم تو دیوایس منیجر هم علامت زرد دارن و تا خودم ریست نکنم بر نمیگردن گفتم اینو بگم شاید کمکی که به عیب جویی
    و در اخرم اینو بگم که من برنامه نویس هم و از لینوکس زیاد استفاده میکنم روی لینوکس اصلا یک بارم ریست نشده و مشکلی نداشته توزیع هم مانجارو هستش اما با ابونتو خیلی مشکل داره ناگفته نمونه از همون اولم برای لینوکس خریدمش ولی خب گفتم ویندوزم داشته باشم برای یکسری کارا

    حالا به نظرتون چکار کنم؟؟راه حلی به ذهنتون میرسه یا اینکه بدونید مشکل از چیه؟؟؟دلم نمیاد بدمش گارانتی فعلا ببرنش زیر جراحی گارانتیشم گرین هست

    سلام

    مشکل سخت افزاریه، یکی از قطعات ایراد داره و مادربرد برای جلوگیری از آسیب به خودش سیستمو ریست میکنه. ممکنه ایراد از بخش مدار تغذیه هم باشه.

    به گارانتی ندین کم کم تعداد دفعات ریست شدن بیشتر و بیشتر میشه و مابقی قطعات شروع به سوختن میکنند.

    راهی نیست جز تحویل به گارانتی و تعویض لپتاپ.

  3. The Following 4 Users Say Thank You to ARMIN For This Useful Post:


  4. #3
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    2021/07/22
    نوشته ها
    6
    امتیازها
    1,714
    سطح
    24
    تشکر کردن
    2
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    ای بابا چه بد
    حالا باید بدمش گارانتی گرین یا خود جایی که ازش خریدم؟؟؟از سایت ای تی سی تی خریدمش
    و اینکه ب نظرتون چرا روی ویندوز اینجوریه ولی روی لینوکس این مشکل رو نداره؟؟؟
    حالا گارانتی گرین گارانتی خوبی هستش طبق تجربه اینا اگه تجربه ای داشتین ازش ؟؟؟؟

  5. #4
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    2021/07/22
    نوشته ها
    6
    امتیازها
    1,714
    سطح
    24
    تشکر کردن
    2
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    ای بابا چه بد
    حالا باید بدمش گارانتی گرین یا خود جایی که ازش خریدم؟؟؟از سایت ای تی سی تی خریدمش
    و اینکه ب نظرتون چرا روی ویندوز اینجوریه ولی روی لینوکس این مشکل رو نداره؟؟؟
    حالا گارانتی گرین گارانتی خوبی هستش طبق تجربه اینا اگه تجربه ای داشتین ازش ؟؟؟؟

  6. #5
    مدیر کل
    تاریخ عضویت
    2012/03/08
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    10,889
    امتیازها
    115,967
    سطح
    100
    تشکر کردن
    14,334
    Thanked 43,665 Times in 10,771 Posts
    دستاوردها:
    Created Album picturesThree FriendsOverdriveYour first GroupTagger First Class
    نقل قول نوشته اصلی توسط MohammadBohluli نمایش پست ها
    ای بابا چه بد
    حالا باید بدمش گارانتی گرین یا خود جایی که ازش خریدم؟؟؟از سایت ای تی سی تی خریدمش
    و اینکه ب نظرتون چرا روی ویندوز اینجوریه ولی روی لینوکس این مشکل رو نداره؟؟؟
    حالا گارانتی گرین گارانتی خوبی هستش طبق تجربه اینا اگه تجربه ای داشتین ازش ؟؟؟؟
    اگر خرید زیر 7 روزه، چک کنید ببیند برگشت بزنید قبول میکنند یا نه، اگر قبول نکردن باید بدین به گرین.

    تجربه گارانتی گرین رو ندارم.

    در مورد لیونکس باید بگم هیچ سیستم عاملی اندازه ویندوز از منابع سیستم استفاده نمیکنه، بنابراین فشار خیلی کمتری در لینوکس به قطعات میاد که در چنین شرایطی با فشار کمتر به قطعات، مشکلات خودشون رو نشون نمیدن.

  7. The Following 4 Users Say Thank You to ARMIN For This Useful Post:


 

 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •