ک مادربرد حرفه‌ای، با طراحی متفاوت، مورد تأیید تمامی رسانه‌های برجسته جهان، عملکرد بالا به همراه امکانات متنوع و کامل. ویژگی‌های یاد شده جزو مواردی هستند که انتظارات ما از یک مادربرد پرچمدار را شکل می‌دهند. به راستی چه تعداد از مادربردهای مبتنی بر چیپست AMD X399 چنین ویژگی‌هایی را حمل می‌کنند؟ در ادامه به معرفی مادربرد MEG X399 CREATION از اژدهای تایوانی خواهیم پرداخت؛ مادربردی که به تنهایی تمام ویژگی‌های فوق را در خود حمل می‌کند.



مادربرد MEG X399 CREATION، پرچمداری برای نمایش تفاوت‌ها

مادربرد MSI MEG X399 CREATION با چیپست X399 و سوکت TR4، می‌تواند میزبان پردازنده‌های نسل اول و دوم Threadripper کمپانی AMD باشد. این مادربرد در سال گذشته معرفی شده و وارد میدان رقابت شد. MEG X399 CREATION نشان دهنده تغییر طرز فکر MSI در طراحی مادربردهای «ایستگاه کاری» بود. مادربردی که حتی تا به امروز هم رقبای چندانی را به خود ندیده است.





با توجه به این مسئله که با یک مادربرد کلاس ATX روبرو هستیم، MSI توصیه می‌کند که از کیس های E-ATX برای نصب MEG X399 CREATION استفاده شود؛ افزایش عرض مادربرد به دلیل تزریق ویژگی‌های بیشتر بوده و حتی با وجود افزایش عرض برد، مشاهده می‌کنید که PCB در تمامی بخش‌ها مملو از امکانات و قابلیت‌ها است. اورکلاک کردن پردازنده 32 هسته‌ای Threadripper 2990WX و رسیدن به نهایت عملکرد و کارایی، از جمله مهارت‌های این مادربرد به شمار می‌روند.ام اس آی از یک مدار تغذیه با 19 فاز رگولاتور بهره گرفته است که کنترل آن بر عهده سامانه کاملاً دیجیتالی است. این مدار تغذیه با استفاده از بهترین نوع ماسفت های DrMOS، و خروجی منظم 250 واتی، به خوبی از پس فرکانس‌های بوست و حتی اورکلاک پردازنده‌های تردریپر بر خواهد آمد. در این میان نباید نقش فناوری اختصاصی MSI موسوم به CORE BOOST را هم نادیده گرفت. CORE BOOST یکی از بهترین برنامه‌های OC به زبان غیر تخصصی برای کاربران است. به طور کلی تخصص MEG X399 CREATION در رندرهای سنگین، طراحی، تولید محتوا، پردازش‌های سنگین و مواردی از این دست است. به همین علت آن را در بین بهترین‌های Workstation قرار داده‌ایم.



طراحی به سبک MSI برای مهندسان و هنرمندان




افزون بر توانایی‌های سخت افزاری، MEG X399 CREATION در بحث ظاهری و زیبایی شناختی نیز محصولی متفاوت است. این مادربرد در نمای ظاهری و بیرونی خود، یک هارمونی از طرح‌های هنری و در عین حال مدرن را به نماش می‌گذارد. بر خلاف بردهای مخصوص بازی، MEG X399 CREATION درصدد است تا با طراحی خود زبان گشوده و خبر از عملکردی تخصصی برای قشری خاص از کاربران را بدهد.







آرایه‌های رنگ آمیزی RGB هم بر خلاف گونه‌های گیمینگ، با ریشه‌هایی حساس و جزئی در هیت سینک و پوشش‌های I/O، نوید یک طراحی متفاوت برای MYSTIC LIGHT را می‌دهند. بدون شک طراحی نمایی اصلی MEG X399 CREATION کار چندان ساده‌ای نبوده است. بر خلاف بسیاری از بردهای تولید محتوا که سازندگان برجسته جهانی بدون توجه به ظاهر، تنها بر روی حذف ویژگی‌های ظاهری گیمینگ تمرکز می‌کنند، MSI ترجیح داده است تا یک نمای جدید را در بردهای غیر گیمینگ اما پرچمدار خود لحاظ کند.
اگر به نورپردازی فراتر از دیودهای RGB مورد استفاده در مادربرد نیاز دارید، می‌توانید با اتصال سخت افزارهای هماهنگ با فناوری MYSTIC LIGHT و یا نوارهای LED، این بخش را گسترش داده و میز کار خود را به سلیقه شخصی تزئین کنید.




در تولید محتوا به کارت صدای حرفه‌ای نیاز ندارید


هر چند که در بسیاری از برنامه‌های رندرینگ نیازی به یک کارت صدای توانمند احساس نمی‌شود، اما در ادیت های ویدیویی، میکس‌های صوتی، تولید محتوای صوتی و مواردی از این دست، عملکرد پردازش صدا بسیار حائز اهمیت بوده و از این رو برخی از کاربران به دنبال خرید کارت صدای مستقل در کنار یک مادربرد گران قیمت هستند. در MEG X399 CREATION نیازی به خرید یک کارت صدای مستقل نخواهید داشت؛ به لطف استفاده از فناوری‌های اختصاصی، پردازنده صوتی سطح بالا، آمپلی فایر و چندین ویژگی سخت افزاری و نرم افزاری دیگر، به عملکرد صوتی بسیار بالایی دست پیدا خواهید کرد.








MSI از ترکیب چند قابلیت سخت افزار و نرم افزاری در بخش صدای MEG X399 CREATION استفاده می‌کند. اکوسیستم صوتی AUDIO BOOST 4 در کنار چند قابلیت از جمله تراشه صوتی Hi-Def ALC1220 شکل می‌گیرد. این خروجی صوتی به صدای Hi-Fi وفادار بوده و می‌تواند کیفیت 32 بیت را بر روی نسبت سیگنال به نویز 120 دسی بل ارائه دهد. به لطف استفاده از آمپلی فایر مجزا، خازن‌های ژاپنی مخصوص بخش صوتی و جدا سازی کامل لایه‌های صوتی از مدار، خروجی و پردازش صوتی در کلاس استانداردهای استودیو جای گرفته است. در پایان هم به ویژگی Nahimic 3 به عنوان یک قابلت نرم افزاری-اختصاصی صدا در MEG X399 CREATION اشاره می‌کنیم.



انعطاف، سازگاری، امکانات و ویژگی‌های متعدد، درخور نام یک پرچمدار



به طور حتم نمی‌توان تمام ویژگی‌های MEG X399 CREATION را در قالب یک مقاله کوتاه جای داد؛ این مادربرد ساخته شده برای سیستم‌های تشنه به پردازش بوده و طراحی آن جای هیچ انتقادی را به جای نمی‌گذارد. از 8 اسلات حافظه DDR4 با فرکانس مؤثر 3600 مگاهرتز گرفته تا سیستم تهویه با 10 هدر فن و 3 سنسور اختصاصی دما. با MEG X399 CREATION همه چیز تحت کنترل شما است. سیستم پایش تخصصی فرکانس، دما، وضعیت اسلات و هدرها، درگاه‌های I/O و حتی اورکلاک قطعات، در چندین بخش از جمله بایوس و برنامه‌های نرم افزاری اختصاصی گنجانده شده است.
اگر یک مهندس، طراح، گرافیست، توسعه دهنده نرم افزاری و یا کاربری بدون اطلاعات کافی از دنیای سخت افزار هستید، نیازی به پیمودن شرایط خاص برای بردن سیستم به وضعیت Boost ندارد. MSI با چند شیوه و برنامه نرم افزاری، امکان افزایش عملکرد سیستم، از فرکانس گرفته تا فن‌های تهویه را ممکن کرده است. تنها با چند کلید ساده هم می‌توانید سیستم را به اوج کارایی و قدرت هدایت کنید.


بارگذاری فایل‌ها، تغذیه سخت افزارهای قدرتمند برای جلوگیری از گلوگاه سرعت نقل و انتقال اطلاعات، جا به جایی فایل‌ها، بوت سیستم عامل و لود برنامه‌های نرم افزاری سنگین و... بدون شک به درایوهای SSD با سرعت بالا نیاز خواهند داشت. افزون بر آن، از آنجایی که بسیاری از فایل‌های مورد استفاده در سری برنامه‌های ایستگاه کاری از ظرفیت بالایی برخوردار هستند، پس بدون شک به پشتیبانی از تعداد و ظرفیت بالایی از حافظه‌های نیمه هادی نیاز خواهیم داشت.
اگر از هدرهای کناری SATA III در MEG X399 CREATION و HDD و یا SSDهای مبتنی بر این گذرگاه بگذریم، باید به سراغ حافظه‌های NVME و مبتنی بر گذرگاه PCI-E رفت. در MEG X399 CREATION به 3 درگاه SSD M.2 بر روی برد دسترسی خواهید داشت. با این وجود در صورتی که به دنبال رسیدن به نهایت سرعت، ظرفیت، عملکرد و تهویه در حافظه‌های ذخیره سازی نیمه هادی هستید، می‌توانید از کارت توسعه M.2 XPANDER-AERO که به صورت رایگان در کنار این مادربرد عرضه می‌شود، استفاده کنید.این کارت توسعه از خنک کننده کارت‌های گرافیک سری AERO استفاده کرده و می‌تواند تا 4 ماژول SSD M.2 را در خود جای دهد. سپس با تکیه بر آرایش RAID، می‌توانید از سرعتی بی نظیر بهره برده و به رؤیای خود در این زمینه دست پیدا کنید.




از جوایز گوناگون تا تحسین رسانه های معتبر؛ MEG X399 CREATION خوش می درخشد





MEG X399 CREATION توسط بسیاری از رسانه و مجموعه‌های معتبر جهان بررسی شده و بارها مورد آزمایش قرار گرفته است. با جمع بندی این بررسی‌ها، به این نکته خواهیم رسید که MEG X399 CREATION بدون شک افتخاری برای MSI بوده و تمام بررسی‌های خود را با کسب امتیازهای بالا به پایان رسانده است.MEG X399 CREATION مادربرد تحسین شده از سوی رسانه‌ها و مجموعه‌های سخت افزاری معتبر، با شکست رقبا در بنچمارک های بسیار است. سند این ادعا، نشان‌های دریافتی این مادربرد در بخش Awards صفحه رسمی محصول، در وب سایت MSI است. افزون بر تحسین طراحی ظاهری و قابلیت‌های متعدد، MEG X399 CREATION به دلیل عملکرد و توانایی‌های سخت افزاری خود مورد تحسین قرار گرفته و مادربردی با ارزش خرید بالا است که با نشان‌های Editor’s Choice به خوبی آشنا است.