کمپانی MSI بر اساس زمان بندی مشخص در تاریخ ۸ اکتبر از مادربرد های مجهز به چیپ ست Z390 اینتل رونمایی کرد. در تبلیغات منتشر شده از ام اس آی به ابعاد جدیدی از مادربرد به صورت مکرر اشاره گردید. اما منظور ام اس آی ابعاد عددی مادربرد ها نبوده و هدف این کمپانی، معرفی شیوه نام گذاری جدیدیست که به کاربران امکان انتخاب بهترین محصول مورد نیاز را بر اساس کاربرد می دهد.


در شیوه جدید سه نوع دسته بندی شامل MGA، MPG و MEG وجود دارد که تمامی مادربرد های MSI در این سه دسته بندی کلی قرار می گیرند. مادربرد های MGA (مخفف MSI Arsenal Gaming) برای کاربران مالتی مدیا، تولید کننده محتوا و گیمر های میان رده طراحی و تولید می شوند. مادربرد های سری MPG (مخفف MSI Performance Gaming) به صورت اختصاصی کاربران و گیمر های حرفه ای را هدف قرار می دهند که بودجه مناسبی برای خریداری یک کامپیوتر شخصی دارند، اما بودجه خود را بسیار حساب شده و با دقت فراوان هزینه می کنند. اما دسته آخر که با نام MEG (مخفف MSI Enthusiast Gaming) شناخته می شود برای کاربران و گیمر های فوق حرفه ای طراحی و تولید می شوند و حتی نیاز های یک اورکلاکر حرفه ای و تدوین گران ۳D حرفه ای را تمام و کمال برطرف می سازند.





یک برد برای مدیریت همه چیز: MSI MEG Z390 Godlike


سری مادربرد های GODLIKE ام اس آی به عنوان یکی از کامل ترین و بهترین مادربرد های حرفه ای جهان، اکنون به ایستگاه Z390 اینتل رسیدند و در این ایستگاه نیز توقع کاربران به شدت بالاست. اما مهندسین MSI به خوبی می دانند که چگونه نیاز یک کاربر فوق حرفه ای را به طور کامل برطرف سازند. مدار تغذیه قدرتمند ۱۸ فاز، فناوری انحصاری Core Boost و دو کانکتور ۸ پین برای تامین توان پردازنده های نسل نهم سری Core اینتل بخشی از ویژگی های قابل توجه مادربرد MEG Z390 GODLIKE به شمار می روند.


یکی از مهم ترین ویژگی های یک مادربرد که امروزه کاربران بسیاری را به خود جذب می کند، نورپردازی RGB است که در مادربرد GODLIKE با نوع سه بعدی در بخش خنک کننده مدار تغذیه و به صورت دو بعدی روی هیت سینک چیپ ست Z390 که همگی از دیود های OLED هستند، کاربران حرفه ای جلوه منحصر بفردی از کامپیوتر شخصی خود دریافت می کنند.


امکانات شبکه در یک مادربرد حرفه ای عضوی جدا ناپذیر است و ام اس آی نیز در مادربرد گادلایک از چیپ ست شبکه سیمی Killer E2500 کوالکام و چیپ ست شبکه بی سیم Killer 1550 بهره می برد. فناوری Killer xTend برای اجرای بازی های آنلاین به صورت بدون وقفه و آمپلی فایر مجزای ESS به همراه خازن های صوتی WIMA و جک هدفون ۶.۳۵ میلی متری از دیگر ویژگی های مادربرد MEG Z390 GODLIKE به شمار می روند. همچنین با وجود کارت توسعه M.2 XPANDER-Z می توانید تعداد اسلات های حافظه M.2 را به ۵ عدد افزایش دهید.





رقیبان خود را خرد کنید: MSI MEG Z390 ACE


جعبه گشایی و بررسی اجمالی مادربرد MSI MEG Z390 ACE که به صورت اختصاصی توسط وب سایت بنچیمو تهیه و تولید شده، می تواند اطلاعات مفیدی در خصوص این محصول در اختیار شما قرار دهد. اما برای آشنایی مختصر، برخی از امکانات ACE را معرفی می کنیم.


فناوری Mystic Light به کاربران اجازه می دهد تا از ۲۹ افکت نوری متنوع روی مادربرد خود لذت ببرند و همانند گادلایک در بخش هیت سینک مدار تغذیه، جلوه نوری سه بعدی، زیبایی قابل توجهی را ارائه می دهد. فناوری Core Boost برای ثبت رکورد فرکانس پردازنده و فناوری Game Boost برای استفاده از پروفایل های پیش فرض اورکلاکینگ، کارایی بالاتری را نسبت به رقبا در اختیار کاربران قرار می دهند.


مادربرد MSI MEG Z390 ACE به سه عدد اسلات M.2 مجهز شده که بر خلاف GODLIKE فقط یکی از آنها از محافظ حرارتی M.2 SHIELD FRZOR برای کنترل دمای حافظه های پر سرعت بهره می برد. ام اس آی در بخش صوتی سنگ تمام گذاشته و با فناوری Audio Boost HD می توانید صدای پای رقبای خود را پیش از رسیدن به شما بشنوید. از دیگر امکانات مادربرد ACE می توان به پورت های سریع USB 3.1 Type-C، شبکه سیمی مجهز به چیپ ست Killer و شبکه بی سیم Intel اشاره کرد.


ام اس آی در بخش مادربرد های MPG سه محصول قدرتمند شامل GAMING PRO CARBON، GAMING EDGE و GAMING PLUS ارائه می کند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.





در یک سبک انجام دهید: GAMING PRO CARBON AC


امروزه در بسیاری از ابر خودروها از فیبر کربن استفاه می شود اما MSI پیش از این در مادربرد های سری CARBON از طرح فیبر کربن روی بخش های مختلف استفاده کرده است تا ظاهری متفاوت ارائه دهد. طراحی زیبا در کنار نورپردازی RGB و همراهی افکت های قابل شخصی سازی توسط Mystic Light، مادربرد ام اس آی را به یک گزینه قابل توجه برای گیمرها و کاربران حرفه ای تبدیل می کند.


حرارت بخش های مختلف مادربرد مانند مدار تغذیه و چیپ ست Z390 در کنار قطعاتی مانند حافظه های M.2 با هیت سینک های قدرتمند و فناوری SHIELD FROZR کنترل می شود. شبکه بی سیم Intel از نوع AC پنهای باند قابل توجه ۱.۷۳ گیگابایت در ثانیه را ارائه می دهد. تجربه صوتی بی نظیر با امکاناتی شامل Audio Boost 4، Nahimic 3 و Voice Boost در مادربرد GAMING PRO CARBON AC در اختیار کاربران قرار می گیرد.





تعادل کامل: MPG Z390 GAMING EDGE


مادربرد های سری EDGE در مدل های مختلف خود، یک محصول حرفه ای در پلتفرم های ATX/micro-ATX/mini-ATX ارائه می دهند. هیت سینک های قدرتمند، شبکه سیمی و بی سیم Intel، دو اسلات M.2، پورت های USB Type-C و فناوری صوتی Audio Boost 4 از ویژگی های مادربرد های سری EDGE به شمار می روند.





آماده برای حکم فرمایی: MAG Z390 TOMAHAWK


مادربرد های سری MAG ام اس آی با تمرکز روی قابلیت های متعدد و پایداری تولید می شوند و استفاده از تجهیزات نظامی در محصولات این خانواده مانند مادربرد MAG Z390 TOMAHAWK، شما را برای یک جنگ تمام عیار آماده می کنند. بهره مندی از هیت سینک های قدرتمند و زیبا، پوشش پورت های ورودی و خروجی مجتمع، M.2 SHIELD FROZR، فناوری Core Boost و دو عدد پورت شبکه به عنوان قابلیت های مهم TOMAHAWK شناخته می شوند.


مادربرد های سری PRO ام اس آی نیز به صورت اختصاصی برای راهکاری تجاری طراحی و تولید شده و کیفیت بالای ساخت سبب ارائه طول عمر بیشتر و عملکرد بهتر می شود. لیست کامل مادربرد سری Z390 ام اس آی شامل موارد زیر می شود:



  • MEG Z390 GODLIKE MEG Z390 ACE
  • MPG Z390 GAMING PRO CARBON AC
  • MPG Z390 GAMING PRO CARBON
  • MPG Z390 GAMING EDGE AC
  • MPG Z390M GAMING EDGE AC
  • MPG Z390I GAMING EDGE AC
  • MAG Z390 TOMAHAWK
  • MAG Z390M MORTAR
  • Z390-A PRO