ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 12 از 12
  1. #11
    تاریخ عضویت
    2011/10/12
    نوشته ها
    7,035
    امتیازها
    174,286
    سطح
    100
    30,861
    کاربر فعال
    این هم دو تا عکس با کیفیت، انشالله عکسهای بیشتری در این تاپیک قرار خواهم داد

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: SAM_1396.jpg
مشاهده: 29
حجم: 91.3 کیلو بایتبرای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: SAM_1397.jpg
مشاهده: 28
حجم: 91.5 کیلو بایت
    تصاوير کوچک فايل پيوست تصاوير کوچک فايل پيوست SAM_1398.jpg  
  2. #12
    تاریخ عضویت
    2011/10/12
    نوشته ها
    4,637
    امتیازها
    42,081
    سطح
    100
    12,306
    کاربر فعال

    Post بررسی مادربورد MSI Big Bang Xpower II

    ورود پردازنده‎های جدید اینتل با معماری Sandy Bridge تغییرات فراوانی نسبت به معماری‎های پیشین ایجاد کرد که پرفورمنس و کارایی قابل توجهی نیز در پی داشتند. پردازنده‎های مبتنی بر معماری Sandy Bridge با عنوان 2nd Generation Intel Core Processor Family(نسل دوم سری Core) شناخته می‎شوند که با تکنولوژی ساخت 32nm و پشتیبانی از سوکت LGA1155معرفی شدند. پرفورمنس و کارایی پردازنده‎‏های مذکور پیشرفت محسوسی نسبت به نسل پیشین داشت ولی در پردازش‎های چند هسته‎ای (Multi-Core) که تعداد هسته‎های بالا، نقش اصلی را ایفا می‌کرد خلاء وجود پردازنده‎های 6 هسته‎ای با معماری جدید به شدت احساس می‎گردید! این موضوع دلیل اصلی پیدایش خانواده جدید Sandy Bridge-E و ارائه پلتفورمی High-End به شمار می‌رود. در واقع پردازنده‎های Sandy Bridge و Sandy Bridge-E به لحاظ ساختاری تفاوت چندانی نداشته و در تست‏های تک هسته‎ای (Single Core) کارایی مشابهی دارند. چیپستی که شرکتاینتل برای این خانواده از پردازنده‎های خود در نظر گرفته است X79نام دارد که از سوکت LGA2011پشتیبانی می‎کند. برای اولین بار چیپست X79از چینش حافظه 4 کاناله، پشتیبانی از SLIو CrossFireXهمراه با نسل سوم PCI-E بهره می‎برد.

    شرکت‏های مادربوردسازی در طی این مدت محصولات متعددی را بر اساس چیپست X79 معرفی و عرضه کرده‎اند ولی به جرأت می‌توان گفت رقیب سرسخت و جدی آنها به تازگی توسط شرکت پیشرو msi عرضه شده است. اگر نیم نگاهی به گذشته داشته باشیم، سری گیمینگ (Big Bang) مادربوردهایX58 Xpowerو P67 Marshal موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده‌اند و اینک مادربورد X79 Xpower II جسورانه و با ویژگی‌های منحصر به فرد پا به عرصه گذاشته و در بدو ورود توجه همگان را به خود جلب کرده است!


    Big Bang Xpower II برترین محصول شرکت msi مبتنی بر چیپست X79 اینتل در سایز XL-ATX (26.4*34.5 سانتیمتر) است که از سوکت LGA2011 بهره برده و با تمامی پردازنده‎های Core i7 سری Sandy Bridge-Eسازگار می‎باشد. همچنین با توجه به هشت اسلات DIMM(با قابلیت نصب سریع و آسان ماژول‌ها)، توانایی پشتیبانی از حداکثر 128 گیگابایت حافظه DDR3 با فرکانس‎کاری 1066/1333/1600/1866/2133/2400 مگاهرتز و ولتاژ کاری 1.5 الی 1.65 ولت را دارا می‌باشد.


    Military Class III:
    هم زمان با عرضه مادربوردهای مبتنی بر چیپست X79، نسل جدیدی از استاندارد Military Class(کلاس نظامی) توسط شرکت msiبرای افزایش کارایی و پایداری (Quality & Stability) هرچه بیشتر محصولات معرفی شد. علاوه بر خازن‎های تخت Hi-C با هسته تانتالیوم و هشت برابر طول عمر بیشتر، چوک‎های SFCبا 30% ظرفیت جریان بیشتر به همراه 10% بازدهی بهتر، خازن‎های جامد (Solid Cap) با هسته آلومینیومی و عمر مفیدی بالغ بر 10 سال، در نسل سوم کلاس نظامی (Military Class III) شاهد معرفی نسخه جدیدی از فازهای DrMOSبا عنوان DrMOS II هستیم.

    از ویژگی های بارز DrMOS II می توان به افزایش 30% بازدهی انرژی، کاهش 16 درجه دمای کاری، دو برابر سرعت پاسخ دهی(Response) ) بیشتر و Double Thermal Protection (محافظ حرارتی) اشاره کرد. محافظ حرارتی به کار رفته، طی دو مرحله از آسیب دیدن سیستم توان مادربورد جلوگیری می‌کند! در صورت بروز مشکل و افزایش دمای فازهای DrMOS II به 115 درجه سانتیگراد، LED قرمز رنگی بر روی مادربورد روشن شده و نرم افزار Control Center II نیز اخطار افزایش دمای کاری را اعلام می کند تا کاربر را مطلع نماید. چنانچه دمای فازهای DrMOS II به هر دلیلی به 130 درجه سانتیگراد افزایش یابد، سیستم به طور خودکار خاموش می گردد.البته قابل ذکر است دمای کاری فازهای DrMOS II به مراتب پایین‎تر بوده و این تدابیر صرفا برای افزایش امنیت سیستم می‎باشد.


    Big Bang Xpower II از سیستم توان 2 فاز DrMOS II(با قابلیت Hybrid Digital Power) برای تغذیه پایدار و مطمئن پردازنده مرکزی بهره می‎برد.همچنین به طور جداگانه 2 فاز مشابه برای تامین ولتاژ CPU System Agent، 2 فاز برای تامین ولتاژ حافظه‎ها و 2 فاز نیز برای تامین ولتاژ CPU IO اختصاص دارد. این در حالی است که تکنولوژی هوشمند APS(Active Phase Switching) مصرف و میزان لود بخش‎های مختلف مادربورد را به طور پیوسته زیر نظر دارد و کمک شایانی به کاهش مصرف انرژی مادربورد و افزایش کارایی آن می‎کند. در واقع می‎توان سیستم توان این مادربورد قدرتمند را 28 فاز DrMOS II در نظر گرفت! هیت سینک بخش PWM نیز با الهام از تیربارهای مرگبار (Gatling Gun) اشاره‎ای به استاندارد کلاس نظامی و قدرت نهفته مادربورد دارد!


    دو کانکتور 8 پین 12 ولت تعبیه شده در کنار سوکت پردازنده و یک کانکتور 6 پین تعبیه شده در کنار پورت‎های SATA به ترتیب 300 وات و 150 وات جریان بیشتر را برای اکستریم اورکلاکینگ پردازنده و پایداری بیشتر کارت‎های گرافیکی در چینش‎های چندگانه فراهم می‎کنند. همچنین طبق اظهار نظر شرکت msiسیستم توان 22 فاز DrMOS IIمادربورد Xpower II توانایی ارائه 770A(آمپر) جریان خروجی را دارا می‎باشد! این رقم برای مادربوردهای دیگر حدود 315A(آمپر) است!!


    تمامی قطعات الکترونیکی که شرکتmsi تحت استاندارد Military Class III در محصولات خود استفاده کرده است، با موفقیت کامل تست‎های مربوط به گواهی MIL-STD-810G (استاندارد نظامی کشور ایالات متحده آمریکا) را در آزمایشگاه‎های معتبر پشت سر گذاشته و گواهینامه مربوط به کیفیت و پایداری (Quality & Stability) را دریافت کرده‎اند. قابل ذکر است تست‎های گواهی MIL-STD-810G شامل موارد زیر می‎باشد:

    - شوک حرارتی، بازه دمایی -40 درجه الی 70 درجه سانتیگراد

    - شوک رطوبتی، دمای 24 درجه سانتیگراد همراه با 95% رطوبت

    - تست لرزش، شدت 10 الی 500 هرتز

    - تست فشار پایین، در ارتفاع 4572 متری

    - تست دمای بالا، دمای 71 درجه سانتی‌گراد

    - تست دمای پایین، دمای -51 درجه سانتی‌گراد

    - تست شوک، رها شدن از ارتفاع 10 سانتیمتری


    4Way AMD CrossFireX/nVIDIA SLI:
    Big Bang Xpower II نیز همانند دیگر مادربوردهای سری X79شرکتmsi از نسل سوم PCI-E پشتیبانی می‎کند. درباره PCI-E Gen 3.0 می‎توان به این نکته اشاره کرد که پهنای باندی بیش از دو برابر نسبت به نسل دوم (PCI-E Gen 2.0) ارائه می‎دهد. این مادربورد غول پیکر! از هفت اسلات PCI-E بهره می‎برد که چهار اسلات (اول، سوم، پنجم، هفتم) از نوع Gen 3.0 و سه اسلات دیگر از نوع Gen 2.0می‎باشند. با وجود 40 لنز (مسیر) PCI-Eکه پردازنده‎های Sandy Bridge-E ارائه می‎دهند کاربران توانایی استفاده از هرگونه چینش کارت‎گرافیک با عنوان 4Way AMD CrossFireX/nVIDIA SLI را خواهند داشت.در صورت نصب دو کارت‎گرافیک (اسلات اول و سوم)، هر دوی آنها در سرعت کامل X16-X16به تبادل اطلاعات با پردازنده مرکزی خواهند پرداخت، این میزان در صورت نصب سه کارت گرافیک به صورت X16-X16-X8 و در صورت نصب چهار کارت گرافیک به صورت X16-X8-X8-X8خواهد بود.

    سوئیچ PCI-E CeaseFireتعبیه شده در بخش انتهایی مادربورد نیز به کاربر اجازه می‎دهد در صورت عدم نیاز به هر یک از اسلات‏ هایPCI-E آنها را به راحتی غیرفعال کند، به این ترتیب نیازی به خارج کردن کارت‎گرافیک اضافه نخواهید داشت!




    Sound Blaster X-Fi MB2:
    تراشه صوتی Realtek® ALC898 از تکنولوژی صوتی X-Fi MB2 شرکت Creativeبا خروجی صدای 8 کاناله HD بهره می‎برد، این بدین معناست که تراشه صوتی مذکور از استانداردهایTHX TruStudio Proو EAX Advanced HD 5.0پشتیبانی کرده وبه واسطه ابزارهای ویژه THX TruStudio Proصدایی با بیشترین کیفیت و شفافیت ممکن را برای کاربران و گیمرهای حرفه‎ای مهیا می‎سازد.

    THX TruStudio Pro نشان تجاری برترین استاندارد فرآوری و پردازش جلوه‎های صوتی و مجازی می‎باشد که طی سال‎ها تحقیق و بررسی شرکت‎های مطرح THXو Creative به دست آمده است.

    EAX Advanced HD 5.0نیز پیشرفته‎ترین تکنولوژی صدای محیطی (Surround Audio) است که واقعی‏ترین افکت‎های صوتی سه بعدی را ایجاد می‎کند.

    رابط گرافیکی Click Bios IIبا قابلیت پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی

    OC Genie IIبا قابلیت اورکلاک خودکار Cpu/Memoryو افزایش کارایی سیستم به میزان 21%

    Multi Bios IIبا قابلیت سوئیچ بین بایوس اصلی و فرعی

    Winki 3 به منظور آنلاین شدن و جستجو در محیط اینترنت در عرض چند ثانیه

    Super Chargerجهت شارژ 3 برابر سریع‎تر دستگاه‎های پرتابل مانند iPad/iPod

    کلیدهای Direct OC جهت افزایش آنی فرکانس مسیر سیستم در استپ‎های 0.1 مگاهرتزی

    V Check Points جهت اندازه‎گیری ولتاژ های سیستم

    پورت‎های PS/2و USBویژه گیمینگ با ضخامت بیشتر طلای به کار رفته جهت افزایش حساسیت ماوس

    شش پورت SATA 6 Gb/s، چهار پورت SATA 3 Gb/s، شش پورت USB 3.0، ده پورت USB 2.0، دو پورت IEEE 1394 و دو پورت شبکه Gigabit Lanنیز از دیگر امکانات Big Bang Xpower II به شمار می‎آیند.


    منبع: سایت ماتریس
صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 12 از 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •