توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نظرسنجی درباره ی مارک زوکربرگ
Yaser_Aramesh
2012/05/17, 10:00
فقط کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند.
آیا موفقیت کمپانی Faceبوک را خوش شانسی مارک زوکربرگ (Mark Zuckerberg) موسس آن میدانید یا هوشمندی او ؟ و یا هر دو ؟ و یا هیچ کدام ؟
وبسایت mashable نظرسنجی ای در این خصوص راه انداخته است که برای شرکت در آن باید به این آدرس (فقط کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند.)بروید
لطفا نظر خود را در این خصوص,اینجا هم مطرح کنید
Yaser_Aramesh
2012/05/17, 10:08
نظر من اینه که هر دو عامل هوشمندی و شانس در این موفقیت بزرگ نقش داشتن.....چون زوکربرگ که فقط با شانس به اینجا نرسونده خودش و شبکه اجتماعی اش رو ! حتما خلاقیت هایی به خرج داده,افرادی رو جمع کرده,به موقع کاری رو کرده و .... که الان به این درجه از موفقیت رسیده
همینطور در نوجوانی پشتیبانی پدرش رو در زمینه ی کامپیوتر و برنامه نویسی داشته که این خودش میتونه یکی از عوامل هوشمندی اون در جوانی بوده باشه !
منتظر نظرات شما هستم
saeid6574598
2012/05/17, 13:03
بابا چرا پیام رو پاک کردید ؟ کلی زحمت کشیدم تا تایپش کردم
بابا چرا پیام رو پاک کردید ؟ کلی زحمت کشیدم تا تایپش کردم
اسم فیس را اینطور مستقیم و کامل ننویس سعید جان، مثلا اینطور بنویس: Faceبوک
saeid6574598
2012/05/17, 13:18
اسم فیس را اینطور مستقیم و کامل ننویس سعید جان، مثلا اینطور بنویس: Faceبوک
چشم عزیزم ! حواسم نبود بقیه رو هم ویرایش اسم کنم ؛ قند عسل !
فاکتورهای اصلی موفقیت این بزرگ مرد رو میشه میشه در چند مورد خلاصه کرد :
رمز پیروزی Face بوک ، در درک درست و یافتن جامعهای است که از پیش وجود داشته و ارائه سرویسی که برای این جامعه مناسب باشد، نهفته است. ( درک گذشتگان و آیندگان ) . قبل از آنکه Face بوک بخواهد به حالت امروزی در بیاید، تنها قابلیت ارسال برنامههای درسی میان دانشجویان را داشت . چیز بوک برای نخستین بار در دنیا تونست دانشجویان را براساس برنامه درسی مرتب کند و آنها را به هم معرفی کند. بنابراین دیگر در کلاسهای شلوغ و بزرگ دانشگاههای فعلی، احساس غریبی کردن چیزی بیگانه است. بنابراین، حرکت کلیدی چیز بوک، انتقال جامعه دانشگاهی، از محیطی آفلاین به محیطی آنلاین است و همین باعث شد که شالوده این وبسایت را محکم کند .
چیز بوک تصمیمات مهمی در طول دوران حیات خود گرفته است. چیز بوک برای آنکه واقعا بهدنبال دانشجویان باشد و محیطی کاملا امن ایجاد کند، تنها کاربرانی را میپذیرفت که آدرس ایمیل آنها به پسوند edu ختم میشد.
همچنین امکان جستجوی دانشجویان خارج از کالج یا دانشگاه محل تحصیل وجود نداشت و همین باعث شده بود این وبسایت به محلی قابل اعتماد و امن تبدیل بشه . به همین دلیل بود که حدود 30 درصد از کاربران شماره تلفنهایشان را داخل پروفایل خود گذاشته بودند. هر چند که در حال حاضر مشخص نیست چند نفر شمارههایشان را باز گذاشتهاند. ( دیگه خدای امنیت )
چیز بوک با پیشنهاد تبلیغات، نسبت به دیگر سایتهای شبکههای اجتماعی موفقتر بود. پیشنهاد چیز بوک، وجود ریزجوامع (بهتفکیک دانشکده تحصیلی) بود. اگر یکی از شرکتهای تبلیغاتی میخواست دانشجویان دانشکده خاصی را هدف بگیرد، بهترین گزینه برای آن، چیز بوک بود چرا که مستقیما بهمخاطب میرسید. چیزی که دیگر شبکههای اجتماعی از آن بیبهره بودنداین بود که 65درصد کاربران چیز بوک بهطور روزانه و 85درصد آنها نیز بهصورت هفتگی این وبسایت را چک میکنند .
در سال2004 که این وبسایت تاسیس شد، مارک زوکربرگ دانشجوی دانشگاه هاروارد بود و دو دوست دیگر وی، دومین و سومین کارمندان این شرکت بودند. بنابراین، قابلیتهای سایت را بر اساس ذهن دانشجویان تنظیم کردند. این دلیل دیگری برای مقبول واقع شدن فیسبوک بود، سازندگان چیز بوک ، یک شرکت بزرگ نبودند؛ کسانی بودند از جنس خود دانشجویان . ( هر چی مردمی تر ؛ بهتر )
پس از آنکه زوکربرگ بعد از آزمایش چندین و چند سرویس، چیز بوک را عرضه کرد، با رئیس دانشگاه هاروارد تماس گرفت تا از آن طریق نسبت به معرفی چیز بوک اقدام کند و پس از چانه زنیهای متداول ، دسترسی به ایمیل دانشجویان هاروارد برای وی فراهم شد و چیز بوک ، با هدف گرفتن جمع کوچکی از دانشجویان هاروارد رسما کار خود را آغاز کرد.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.