ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 19
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2013/03/18
    محل سکونت
    سیستان و بلوچستان(ایرانشهر)
    نوشته ها
    972
    امتیازها
    19,024
    سطح
    87
    1,973
    کاربر انجمن

    آموزش های ویندوز 8

    با سلام

    با وجود اینکه ویندوز 8 تازه وارد هست و بیشتر اشخاص از ویندوز 7 یا xp استفاده میکنن توی این بخش میخوام آموزش های
    این ویندوز رو برا دوستان بگذارم

    آموزشها به صورت مقدماتی تا حرفه ای هست با اجازه از اساتید محترم



  2. #2
    تاریخ عضویت
    2013/03/18
    محل سکونت
    سیستان و بلوچستان(ایرانشهر)
    نوشته ها
    972
    امتیازها
    19,024
    سطح
    87
    1,973
    کاربر انجمن
    مراحل نصب ویندوز جدید مایکروسافت

    برای استفاده از ویندوز 8 ، سیستم عامل جدید مایکروسافت کافی است مراحل زیر را طی کرده و این سیستم عامل را بر روی سیستم خود نصب بکنید. همانطور که در بالاتر نیز گفتیم پس از دانلود فایل ISO این نسخه کافی است با یکی از برنامه های مربوط به رایت DVD مانند NERO و یا دیگر برنامه رایت DVD دیسک راه انداز این سیستم عامل را ایجاد کرده و پس از راه اندازی مجدد سیستم خود این دیسک را در دستگاه دیسک خوان خود قرار دهید. با انجام این کار صفحه ای مانند زیر در نمایشگر سیستم شما نشان داده می شود که نشان از بارگذاری فایل های اولیه بر روی سیستم شما دارد.

    پس از بارگذاری فایل های اولیه و مورد نیاز برنامه نصاب ویندوز در سیستم شما ، پنجره ای مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می شود که در آن می توانید تنظیمات زبان های مورد استفاده در صفحه کلید و سیستم خود را مشخص کنید.
    در صفحه بعدی از شما پرسیده می شود که قصد نصب ( Install ) ویندوز را در سیستم خود دارید و یا دوست دارید که این دیسک ویندوز 8 نصب شده در سیستم شما را تعمیر ( Repair ) کند که ما برای نصب نسخه جدید ویندوز بر روی سیستم بر روی دکمه Install کلیک می کنیم.
    حال نیاز است که سریال و یا همان Product Key مربوط به سیستم عامل ویندوز را وارد کنیم تا دکمه Next برای رفتن به مرحله بعدی نصب این سیستم عامل روشن شود.
    در مرحله بعد مجموعه قوانین مربوط به استفاده از این نسخه از این سیستم عامل که توسط کمپانی مایکروسافت تنظیم شده است نمایش داده می شود که با تیک دار کردن گزینه I accept this license term آن را قبول کنیم و سپس بر روی دکمه Next کلیک کنیم همانطور که مشاهده می کنید در متن نمایش داده شده در این صفحه ذکر شده است که این نسخه از سیستم عامل ویندوز ( Consumer Preview ) ممکن است در نگارش نهایی دستخوش تغییراتی شود و مایکروسافت هیچگونه مسئولیتی در رابطه با خسارت به نرم افزارهای سیستم شما و سخت افزارهای آن در هنگام استفاده از این نسخه قبول نمی کند.
    حال نوبت به آن رسیده است که انتخاب کنید که دوست دارید که ویندوز فعلی نصب شده در سیستم شما به ویندوز 8 بروزرسانی شود و یا به طور کل دوست دارید از اول این نسخه از ویندوز بر روی سیستم شما نصب شود. همانطور که در آموزش بروزرسانی ویندوز ۷ به ویندوز ۸ در سایت تورتک خواندیم با انتخاب گزینه اول فایل ها و تنظیمات شما بعد از نصب این نسخه از ویندوز از بین نمی روند و در نسخه جدید نیز می توانید از آن ها استفاده کنید اما با انتخاب گزینه دوم یعنی Custom: Install Windows only advanced تعیین می کنیم که تنها می خواهیم ویندوز در یکی از پارتیشن ها و یا همان درایو سیستم ما نصب شود.
    لیست پارتیشن ها و یا بهتر است بگوییم درایو موجود در هارد دیسک ما نمایش داده می شود و برای هر یک از آن ها مقدار فضای کلی و فضای خالی ( Free Space ) نیز نمایش داده می شود که با توجه به آن ها می توانید مناسب ترین درایو را برای نصب ویندوز انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید. همچنین اگر دوست دارید قبل از رفتن به مرحله بعد یکبار درایو و یا پارتیشن مربوطه را فرمت ( Format ) کنید تا همه اطلاعات موجود در آن پاک شود و برای نصب ویندوز آماده سازی شود می توانید با انتخاب آن درایو و کلیک بر روی گزینه Drive Options این کار را انجام دهید.
    حال ویندوز شروع می کند به عملیات کپی و نصب ویندوز 8 بر روی سیستم شما و ممکن است در این بین چند بار نیز سیستم شما راه اندازی مجدد شود به صورت خودکار که این برای نصب این نسخه از سیستم عامل بر روی سیستم شما لازم است.
    بعد از نصب ویندوز بر روی سیستم شما سیستم به صورت خودکار توسط برنامه نصاب راه اندازی مجدد ( Restart ) می شود و شما وارد مراحلی می شوید که در آن ها نیاز است تنظیمات حساب کاربری خود را برای استفاده از ویندوز وارد کنید. بهتر است توضیحات بیشتر را بر روی تصاویر درج شده در پایین مشاهده کنید تا با انجام این فرآیند نیز به خوبی آشنایی پیدا کنید.
    همانطور که مشاهده کردید مراحل نصب سیستم عامل ویندوز مانند نسخه های قبلی خود بسیار ساده هستند و شما می توانید همین الان شروع به نصب و استفاده از نسخه جدید این سیستم عامل در سیستم و یا لپ تاپ خود بکنید.


  3. #3
    تاریخ عضویت
    2013/03/18
    محل سکونت
    سیستان و بلوچستان(ایرانشهر)
    نوشته ها
    972
    امتیازها
    19,024
    سطح
    87
    1,973
    کاربر انجمن
    چگونه قابلیت Wi-Fi Hotspot را در ویندوز 8 فعال کنیم؟ نحوه انتقال اینترنت لپ تاپ به تلفن هوشمند یا تبلت





    یکی از قابلیت‌های مفیدی که مایکروسافت بی سرو صدا آن را در ویندوز 8 حذف کرد، مدیریت شبکه‌های ad-hoc بود. در ویندوز 7 (و نسخه‌های پیش از آن) این ابزار به شما کمک می‌کرد تا با تبدیل رایانه خود به یک Wi-Fi Hot Spot، اینترنت کابلی (LAN) و یا سایر کانکشن‌های خود را با دیگر دستگاه‌ها، تحت یک شبکه اختصاصی وایرلسی، به اشتراک بگذارید. مثلاً اگر برای دسترسی به اینترنت در یک کافی شاپ، هزینه ای را پرداخت کرده باشید، و یا در محل کارتان، بخواهید این اینترنت را با تلفن هوشمند و یا تبلت خود به اشتراک بگذارید، این قابلیت به شما توانایی این کار را به سادگی خواهد داد. در ادامه این مطلب ما به شما خواهیم آموخت که چگونه این قابلیت حذف شده از ویندوز 8 را به سادگی به آن بازگردانید.



    برای فعال سازی Wi-Fi Hotspot در ویندوز 8، شما نیاز به آشنایی با میز کار دستوری ویندوز یا همان Command Prompt معروف دارید. اما اگر از این پنجره سیاه رنگ ویندوز سر در نمی‌آورید، اصلاً نگران نباشید. ما تصمیم داریم یک راه حل بسیار ساده‌تر را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار رایگان و کدباز Virtual Router Plus، به سادگی و با سرعت، شبکه ad-hoc خود را درهر زمانی که به آن نیاز دارید، راه‌اندازی کنید.

    پس از اینکه این نرم‌افزار را دانلود کردید، آن را از حالت فشرده خارج کرده (Extract) , و فایل اجرایی برنامه (موجود در پوشه) را اجرا نمایید. این برنامه نیاز به هیچگونه مراحل نصب ندارد و عبارتی پرتابل است.
    در این مرحله برای پیکربندی نرم افزار، نام شبکه خود را وارد کنید و یک کلمه عبور امن که حداقل 8 کارکتر داشته باشد را برای آن انتخاب نمایید. در پایان، کانکشنی که مایلید آن را به اشتراک بگذارید، انتخاب کنید (شما نیاز به حداقل یک کانکشن فعال دارید) و دکمه Start را فشار دهید.



    برای آزمایش صحت عملکرد آن، سعی کنید با استفاده از تلفن هوشمند و یا تبلت خود به شبکه وایرلسی جدیدتان متصل شوید. اگر شما قادر به یافتن این شبکه نیستید، می بایست اتصال رایانه خود را قطع و مجدد آن را وصل کنید.
    همچنین به یاد داشته باشید، برای اینکه شبکه ad-hoc شما همیشه برقرار و در دسترس باشد،شما می بایست تنظیمات Power رایانه خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که هیچ‌وقت خاموش و یا Hibernate نشود.
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2013/03/18
    محل سکونت
    سیستان و بلوچستان(ایرانشهر)
    نوشته ها
    972
    امتیازها
    19,024
    سطح
    87
    1,973
    کاربر انجمن
    صفحه قفل ویندوز مشابه اندروید با Eusing Maze






    استفاده از رمز عبور برای محافظت از حساب کاربری کاملاً عادی شده است. بیش از یک دهه است که در کامپیوتر، وسایل همراه، ایمیل، اسناد و حساب‌های مالی از رمز عبور استفاده می‌کنیم. امروزه رمز عبور و روش‌های مختلف استفاده از آن پیشرفت کرده و در عین حال پیشرفت تکنولوژی و قدرت پردازش نیز باعث شده که هکرها برای برهم زدن امنیت سیستم با استفاده از روش سعی و خطا، دستشان بازتر باشد. در ادامه مطلب می‌خواهیم روش جدیدی که در اندروید برای باز کردن قفل استفاده شده را در مورد ویندوز به کار بگیریم، یعنی روش باز کردن قفل با استفاده از اتصال نقاط با یک ترتیب مشخص.


    یکی از روش‌های جدیدرمز‌گذاری روی ویندوز همان روش مبتنی بر طرح است که در اندروید هم به کار گرفته شده و شاید امنیت بیشتری هم داشته باشد. برای استفاده از چنین قابلیتی در ویندوز به نرم‌افزارEusing Maze Lock نیاز داریم که از وب‌سایت سازنده به صورت رایگان قابل دریافت است.
    لینک دانلود : Eusing Maze Lockscreen
    خوشبختانه نرم‌افزار مورد بحث با تمام ویندوزها سازگار است. پس از دانلود و نصب، نرم‌افزار را اجرا کنید. آیکون آن در سینی ویندوز پدیدار می‌شود و اگر به کامپیوتر خود کاری نداشته باشید، بعد از مدتی صفحه‌ی قفل ویندوز فعال می‌شود. درست مثل هر وسیله‌ی دیگری که بعد از مدتی صفحه‌ی قفل آن نمایش داده می‌شود. می‌توان این فاصله‌ی زمانی را به صورت دلخواه تنظیم کرد. اگر یادتان برود که سیستم خود را قفل کنید، نرم‌افزار بعد از گذشت فاصله‌ی زمانی انتخاب شده، به صورت خودکار صفحه‌ی قفل را فعال می‌کند و از دسترسی غیرمجاز به کامپیوتر شما جلوگیری به عمل می‌آید.
    برای فعال کردن صفحه‌ی قفل یک کلید میانبر هم وجود دارد، ترکیب دو کلید ویندوز و A. روش دیگر برای قفل کردن کامپیوتر استفاده از منوی راست کلیک روی آیکون نرم‌افزار در سینی ویندوز است. گزینه‌ی Lock Computer هم در این منو قرار داده شده است.

    با استفاده از گزینه‌یConfigure در منوی راست کلیک می‌توان طرح سفارشی برای باز کردن قفل را انتخاب کرد. تعداد نقاط قابل استفاده به صورت 3 در 3، 4 در 4 و یا 5 در 5 است. اگر روی دکمه‌ی Reset Pattern کلیک کنید، انتخاب یک طرح جدید با چپ کلیک کردن و اتصال نقاط فراهم می‌شود.
    شاید طرح انتخابی را بعداً فراموش کنید، بنابراین به یک نسخه‌ی پشتیبان نیاز دارید. دکمه‌ی Backup Pattern این کار را برایتان انجام می‌دهد و تصویری با فرمت bmp از طرح انتخابی شما ذخیره می‌کند. تصویر را روی یک فلش ذخیره کنید و هر گاه طرح باز کردن قفل ویندوز یادتان رفت، آن را روی یک سیستم دیگر باز و مشاهده کنید تا همه چیز به خوبی و خوشی تمام شود.

    برگه دوم در دایلاگ‌باکس Configure، تب General یا تنظیمات عمومی است. در این برگه گزینه‌های مختلفی برای تنظیم کردن نرم‌افزار وجود دارد که کاربردشان به ترتیب به صورت زیر است:

    • Autolock at Windows startup: قفل کردن ویندوز در هنگام شروع به کار آن
    • Autolock computer after: قفل کردن خودکار کامپیوتر بعد از گذشت زمان دلخواه
    • Turn off the monitor after: خاموش کردن خودکار نمایشگر بعد از گذشت زمان دلخواه
    • Autohide unlock window after: مخفی کردن پنجره‌ی باز کردن قفل بعد از گذشت زمان دلخواه
    • Disconnect internet when locked: قطع اتصال اینترنت وقتی کامپیوتر قفل می‌شود
    • Alert after enter incorrect pattern over: هشدار دادن بعد از اینکه 7 بار طرح باز کردن قفل اشتباه وارد شود
    • Alert mode: نوع هشدار (بدون هشدار، با آژیر، با قفل کردن کامپیوتر، با خاموش کردن سیستم)
    • Lock keyboard: قفل کردن صفحه کلید
    • Unlock mode: روش باز کردن قفل (عادی، ایمن، پویا)
    • Alert text: متن هشدار (یک متن دلخواه)


    تغییر دادن تصویر پس ‌زمینه هم امکان‌پذیر است. اگر دوست دارید گزینه‌ی Using Transparent Background را انتخاب کنید تا پس‌زمینه شفاف شود و به عبارتی آنچه روی دستاپ شما وجود دارد، به عنوان تصویر پس زمینه قرار بگیرد.

    صفحه‌ی قفل ویندوز با استفاده از این نرم‌افزار امنیتی به صورت زیر نمایش داده می‌شود، برای باز کردن قفل باید نقاط را به هم وصل کنید. برای استفاده از موس و صفحه کلید باید روی یکی از سه آیکون نمایش داده شده در گوشه‌ی راست و پایین صفحه کلیک کرد.

    باز کردن قفل به صورت ایمن که در بخش تنظیمات به آن اشاره شد درست شبیه حالت عادی است با این تفاوت که نقاط متصل شده را نشان نمی‌دهد و لذا اگر کسی در نزدیکی شما باشد، متوجه طرح انتخابی شما نمی‌شود. در روش پویا باید کاربر طرح را با فشار دادن دکمه‌های صفحه کلید وارد کند به این صورت که برای هر نقطه یک حرف به صورت تصادفی و توسط نرم‌افزار انتخاب می‌شود و باید به ترتیب حروف لازم را توسط صفحه کلید انتخاب کنید.

    نرم‌افزار Eusing Maze Lock یک نرم‌افزارجالب و کاربردی برای افزایش امنیت کامپیوتر شماست که با توجه به رایگان بودن آن، ارزش دانلود و آزمایش را دارد.
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2013/03/18
    محل سکونت
    سیستان و بلوچستان(ایرانشهر)
    نوشته ها
    972
    امتیازها
    19,024
    سطح
    87
    1,973
    کاربر انجمن
    چگونه همگام‌سازی و اعلامیه‌های ایمیل‌هایمان را در نرم‌افزار مدیریت ایمیل ویندوز ۸ کنترل کنیم؟


    قدم اول:

    براع شروع، برنامه مدیریت ایمیل ویندوز ۸ را از صفحه شروع اجرا نمائید.



    اگر شما این برنامه را در صفحه اول پیدا نمی کنید، می‌توانید با فشردن همزمان کلید ویندوز و W، به جستجوی آن بپردازید.

    قدم دوم:

    پس از وارد شدن به برنامه، شما لیستی از حساب‌های کاربری خود را در قسمت سمت چپ مشاهده خواهید کرد. نشانگر موس خود را به لبه سمت راست صفحه برده و نگه دارید تا Charm Bar ظاهر شود. بر روی آیکون تنظیمات (Setting) کلیک کنید.

    قدم سوم:

    صفحه تنظیمات در سمت راست صفحه ظاهر خواهد شد. گزینه حساب‌های کاربری را انتخاب کنید (Accounts).

    قدم چهارم:

    از لیست حساب‌های کاربری خود، موردی را که قصد تغییر نام آن را دارید انتخاب کنید. مثلاً ما Outlook را انتخاب کردیم.

    قدم پنجم:

    اولین چیزی که باید مشخص کنید این است که آیا مایلید این حساب کاربری ایمیل‌هایش را با برنامه مدیریت ایمیل همگام‌سازی کند یا خیر. اگر بله، مطمئن شوید که گزینه Email زیر Content to Sync تیک خورده باشد. برای غیرفعال کردن همگام‌سازی نیز تیک آن را بردارید.

    قدم ششم:

    سپس بازه زمانی دریافت ایمیل‌های جدید و میزان جدید بودن آن‌ها را از طریق گزینه های موجود در دو بخش Download New Email و Download Email From به سلیقه خود انتخاب نمائید. در تصویر زیر گزینه های در دسترس را مشاهده می نمائید.
    قدم هفتم:


    به قسمت Notifications بروید و در پایین صفحه گزینه تنظیمات را بیابید. اگر مایلید برای حساب کاربری مورد بحث، اعلامیه دریافت کنید این گزینه را به Show Email Notifications تغییر دهید.

    با این کار، شما از این به بعد و به محض دریافت یک ایمیل جدید (در محدوده زمانی که پیش از این مشخص کردید)، یک اعلامیه مبنی بر دریافت ایمیل جدید بر روی صفحه آغازین مشاهده خواهید نمود.

    نتیجه‌گیری

    ما مطئنیم شما حداقل چند مورد از این تنظیمات را بر روی یک یا چند حساب کاربری خود اعمال خواهید کرد. واضح است که شما مایل نیستید همه این حساب‌های کاربری بر روی صفحه آغازین اعلامیه های خود را نمایش بدهند. همان‌گونه که همه حساب‌های کاربری شما نیاز به بازه زمانی کوتاه برای دانلود ایمیل های جدید نخواهند داشت.
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2013/03/18
    محل سکونت
    سیستان و بلوچستان(ایرانشهر)
    نوشته ها
    972
    امتیازها
    19,024
    سطح
    87
    1,973
    کاربر انجمن
    چطور منوی Send To ویندوز 8 را سفارشی کنیم؟








    منوی Send To در ویندوز به کاربر کمک می‌کند تا به راحتی فایل‌های خود را به قسمت‌های که بیشتر با آن‌ها سر و کار دارد، ارسال نماید. به عنوان مثال از طریق این منو می‌توانید به سادگی فایل مورد نظر خود را به روی دسکتاپ منتقل نموده یا آن را به حافظه خارجی کپی کنید. اما نحوه ویرایش آیتم‌های موجود در منوی Send To با ویندوز 7 متفاوت است، به همین دلیل در ادامه روش بسیار ساده‌ای را برای ویرایش این آیتم‌ها آموزش می‌دهیم.



    شما می‌توانید فولدر یا نرم افزار مورد نظر خود را به منوی Send To بیفزاید. به عنوان مثال اگر برنامه فوتوشاپ را به این لیست اضافه کنید به راحتی می‌توانید فایل مورد نظر خود را از طریق کلیک راست برروی فایل و آیتم‌های موجود در منوی Send To انجام دهید.

    اگر شما قصد دارید تا فولدر یا نرم افزار مورد نظر خود را به منوی Send To بیافزایید تنها کافسیت کلیدهای ترکیبی Win+R را فشرده و در Run عبارت زیر را اجرا کنید:

    Shell:sendto در این حالت یک فولدر برای شما نمایش داده می‌شود. این دستور در واقع میانبر برای دسترسی به فولدر زیر است:

    %UserProfile%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Se ndTo حال برای اضافه کردن آیتم به لیست Send To تنها کافیست شورت‌کات فولدر یا نرم افزار مورد نظر خود را در فولدر Send To کپی کنید. توجه داشته باشید که باید **** کات را در این فلودر کپی کنید نه خود فولدر یا فایل اجرای نرم افزار مورد نظر.
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2013/03/18
    محل سکونت
    سیستان و بلوچستان(ایرانشهر)
    نوشته ها
    972
    امتیازها
    19,024
    سطح
    87
    1,973
    کاربر انجمن
    چگونه در ویندوز 8 یک اتصال وای‌فای با قابلیت سنجش ترافیک مصرفی بسازیم؟






    یکی از مواردی که کاربران اینترنت همیشه مدنظر دارند، میزان ترافیک مصرفی آن‌ها در طول دوره است. این مسأله به کاربران کمک می‌کند که مدیریت‌ بهتری بر ترافیک مصرفی و هزینه‌های خود داشته باشند. این کار نیز معمولاً به کمک نرم‌افزارهای متفاوتی که در دسترس هستند انجام می‌شود. اما ویندوز 8 در این مورد حرف‌هایی برای گفتن دارد و شما در این سیستم‌عامل می‌توانید یک کانکشن وای‌فای را به عنوان محاسبه‌گر میزان ترافیک معرفی کنید.




    یکی از امکانات جدید ویندوز 8، اتصال بی‌سیم با قابلیت محاسبه ترافیک است. در گذشته، شما قادر بودید با اجرای نرم‌افزارهای ویندوزی، میزان ترافیک مصرفی خود را مانیتور کنید. اما این نرم‌افزارها کار مؤثری برای کاهش ترافیک مصرفی انجام نمی‌دادند. با گسترش هات‌اسپات‌های همراه، اینترنت‌های بی‌سیم رو به افزایش بوده و دوره ترافیک‌های نامحدود رو به انقراض است. برای همین هر کیلو‌بایتی که صرفه‌جویی شود در حقیقت به جیب شما کمک کرده است. با فعال‌سازی قابلیت سنجش ترافیک ویندوز 8، قادر خواهید بود، پی‌سی و تبلت خود را از نقل‌ و‌ انتقالات غیرضروری دیتا بازدارید.
    بر اساس بخش پرسش‌وپاسخ اتصال‌ بی‌سیم در ویندوز 8، تأثیرات فعال‌سازی این قابلیت به صورت زیر هستند:

    • بروزرسانی‌های ویندوز تنها به موارد با اولویت بالا و مهم محدود می‌شوند.
    • ممکن است دانلود اپلیکیشن‌های فروشگاه ویندوز متوقف شود.
    • کاشی‌های صفحه آغازین (Start Screen) ممکن است بروز نشوند.
    • همگام‌سازی فایل‌های آفلاین ممکن است متوقف شود.

    فعال‌سازی قابلیت اندازه‌گیری ترافیک

    برای فعال‌سازی سنجش‌گر، به لیست شبکه‌های وای‌فای بروید و بر روی کانکشن مورد نظر خود راست‌کلیک کنید. در تبلت به جای راست‌کلیک، باید انگشت‌ خود را مدتی بر روی کانکشن نگه دارید. بعد از نمایش منو، گزینه Set as metered connection را انتخاب کنید.

    غیرفعال‌سازی مصرف ترافیک در اتصال سنجش‌گر

    دو تنظیم متفاوت برای کاهش ترافیک مصرفی در قابلیت تنظیم ترافیک مصرفی وجود دارد. تنطیم اول مربوط به دانلود نرم‌افزارهای دستگاه است.
    برای ورود به این بخش از Settings به Change PC Settings رفته و Devices را انتخاب کرده و در این قسمت، وضعیت ویژگی Download over metered connection را در حالت Off قرار دهید.
    دومین تنظیم به همگام‌سازی برمی‌گردد.
    برای این تنظیم از Settings به Change PC settings و سپس به Sync your settings بروید و مطمئن شوید هر دو ویژگی Sync setting over metered connection و Sync settings over metered connection even i'm roaming در حالت Off هستند.
    بررسی دیتا‌ی مصرفی

    برای مشاهده میزان ترافیک مصرفی، به لیست‌ شبکه‌های دستگاه بازگردید و بر روی اتصال مورد نظرتان کلیک کنید. متأسفانه امکانی برای ریست خودکار شمارنده حجم ترافیک مصرفی وجود ندارد اما شما می‌توانید به صورت دستی و در ابتدای دوره و با کیلک روی کلید Reset، شمارنده را صفر کنید.

    بررسی تاریخچه مصرف دیتا توسط اپلیکیشن‌ها

    اگر می‌خواهید به میزان ترافیک مصرفی توسط اپلیکیشن‌ها پی ببرید. به Task Manager رفته و بر روی App history کلیک کنید. با این کار شما با ستون‌های جداگانه‌ای در مورد میزان دیتای مصرفی کل در شبکه، در شبکه سنجش‌گر و در بروزرسانی‌ کاشی‌ها روبرو خواهید شد. برای دسترسی به Task Manager نیز می‌توانید در صفحه‌آغازین عبارت Task Manager را تایپ کرده و یا با راست‌کلیک روی نوار وظیفه (Taskbar)، آن را انتخاب کنید.

    از این به بعد شما قادر به استفاده از ویژگی اندازه‌گیری ترافیک در ویندوز 8 هستید. به یاد داشته باشید که اتصال‌های سنجش‌گر تنها در اتصال‌های وای‌فای قابل استفاده هستند و در اتصال‌های کابلی یا دایال‌آپ، سنجش‌گری وجود ندارد.
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2013/03/18
    محل سکونت
    سیستان و بلوچستان(ایرانشهر)
    نوشته ها
    972
    امتیازها
    19,024
    سطح
    87
    1,973
    کاربر انجمن
    دو روش برای حذف آیکن سطل‌زباله از دسکتاپ ویندوز ۸




    در حال کسب تجربه از ویندوز ۸ هستید؟ به ما اجازه بدهید در این مسیر همراه شما باشیم. در ویندوز ۸ نیز امکان حذف سطل‌زبانه از روی دسکتاپ وجود دارد. انجام این کار هم از طریق gpedit.msc و هم


    در ویندوز ۸، سطل‌زبانه به کمک دو روش از صفحه‌اصلی حذف می‌شود. روش اول، با استفاده از gpedit.msc و روش دوم به کمک regedit انجام می‌شود.
    روش اول: حذف آیکون سطل‌زباله به کمک gpedit.msc

    گام اول:
    اشاره‌گر ماوس را به سمت راست و پایین صفحه‌آغازین (Start) ببرید و در منوی باز شده بر روی باکس جستجو (Search) کلیک کنید یا Ctrl+F را بفشارید و یا اگر در محیط مدرن (مترو) قرار دارید شروع به تایپ کردن عبارت مورد نظر برای جستجو، نمایید.
    گام دوم:
    بعد از بازشدن پنجره جستجو در قسمت اپلیکیشن‌ها، عبارت gpedit.msc را وارد کرده و کلید Enter را بفشارید.
    گام سوم:
    با کلیک بر روی gpedit.msc، پنجره‌ای باز می‌گردد که ویرایش‌گر پالیسی‌های محلی (Local Group Policy Editor) نامیده می‌شود.
    گام چهارم:
    در ستون سمت چپ این پنجره و در قسمت User Configuration، بر روی گزینه Administrative Templates کلیک و سپس Desktop را انتخاب کنید.



    حال در سمت راست پنجره، گزینه Remove Recycle Bin Icon From Desktop را انتخاب کنید.
    گام پنجم:
    بر روی گزینه Remove Recycle Bin Icon From Desktop راست‌کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید تا پنجره جدیدی باز شود.



    گام ششم:
    حال، در پنجره باز‌شده بر روی گزینه Enabled کلیک کرده و سپس کلید Apply یا Ok را بزنید.
    بعد از انجام این مراحل، برای اعمال تغییرات رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.
    روش دوم: حذف آیکون سطل‌زباله به کمک regedit

    گام اول:
    اشاره‌گر ماوس را به سمت راست و پایین رابط کاربری مدرن ببرید و در منوی باز شده بر روی باکس جستجو (Search) کلیک کنید.
    گام دوم:
    با بازشدن باکس جستجو، در زیرمنوی اپلیکیشن، عبارت regedit را وارد کرده و کلید اینتر را بزنید و سپس بر روی آن کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود.
    گام سوم:
    در این مرحله، ابتدا بر روی HKEY_LOCAL_MACHINE کلیک کنید و سپس مسیر زیر را دنبال کنید:

    Software > Microsoft > Windows >Current Version > Explorer > Desktop > NameSapce > 645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E
    گام چهارم:

    حالا کافی‌است بر روی گزینه «645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E» راست‌کلیک کرده و Delete را انتخاب کنید و پس از آن رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.





    به کمک این دو روش، آیکون سطل‌زباله از دسکتاپ حذف می‌شود.
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2013/03/18
    محل سکونت
    سیستان و بلوچستان(ایرانشهر)
    نوشته ها
    972
    امتیازها
    19,024
    سطح
    87
    1,973
    کاربر انجمن
    چگونه در ویندوز 8 اپلیکیشن‌ها را همیشه تمام صفحه اجرا کنیم؟



    Windows 8

    اگـر کاربــر ویندوز هستید حتـماً می‌دانید در مـواقعی بعد از اجرا اپلیکیشن ابتدا باید آن را به حالت تمام صفحه (Maximize) ببرید تا رابـط کاربری آن را بهــتر در دستـرس داشته باشید. در ویندوز می‌توان با انجام چند حرکت ســاده، اپلیــکیشن‌ها را وادار به اجرای همــیشگی در حـالت تمام صفــحه کــرد. اگر به این ویژگی علاقمـند هستــید با این مقــاله از زومیت همراه باشید.




    اخیراً با مشـکلی مـواجه شده‌ام که به واسـطه آن، اپلیکیشن‌ها و «وینـدوز اکسپـلورر» قـادر به اجرای تمام صفحه نبودند و در مقابل در سایز‌های غیرمعمول اجرا می‌شدند. تجربه شخصی من بیانگر این مسأله است که اغلب کاربران در زمــان‌هایی با این مشکـل مواجه می‌شوند و مشخص نیست چه علتی در پس این مشکل وجود دارد.
    مطمئناً شما هم موافق هستید وجود یک راه‌حل برای جلوگیری از تمام صفحه کردن اپلیکیشن‌ها پس از هربار اجرای آن‌ها مؤثر و مفید خواهد بود. اما راهی برای خروج از این وضعیت وجود دارد؟
    خوشبختانه راه‌حل وجود دارد. اما راه‌حل این مقاله، در قسمت تنظیمات عمومی سیستم وجود ندارد. در مقابل در بخش اپلیکیشن و به طور دقیق در بخش میانبر اپلیکیشن اعمال می‌شود. در ادامه با این روش آشنا خواهید شد:
    گام اول:
    آیکون میانبر اپلیکیشن خود را انتخاب کنید. تفاوتی ندارد این آیکون در دسکتاپ باشد یا منوی استارت یا جای دیگر.
    گام دوم:
    بر روی آیکون راست‌کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

    گام سوم:
    در پنجره Properties، تب Shortcut را انتخاب کنید و در قسمت پایین تب و منوی Run را در حالت Maximized قرار دهید.



    گام چهارم:
    حالا بر روی کلید Apply و سپس کلید Ok کلیک کنید. از این پس با کلیک بر روی این آیکون، نرم‌افزار به صورت تمام‌صفحه اجرا خواهد شد.
    به یاد داشته باشید از آنجا که این ترفند از طریق تب Shortcut عملی است، تنها بر روی آیکون‌های میانبر قابل اجرا است. بنابراین بهتر است در انتخاب آیکون و محل قرارگیری آن دقت داشته باشید.
    علاوه بر این، ممکن است ترجیح دهید، یک اپلیکیشن خاص مانند آت‌لوک، همیشه به صورت مینی‌مایز اجرا شود. برای این‌کار کافی‌است در گام‌ سوم، به جای Maximized، گزینه Minimized را انتخاب کنید.
    اگر مشتاق هستید این راهکار را بر روی «ویندوز اکسپلورر» پیاده کنید، بر روی نوار وظیفه (Taskbar) راست‌کلیک کرده و در منوی باز شده، بر روی گزینه Windows Explorer راست‌کلیک نموده و مراحل فوق را یکی پس از دیگری دنبال کنید.
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2013/03/18
    محل سکونت
    سیستان و بلوچستان(ایرانشهر)
    نوشته ها
    972
    امتیازها
    19,024
    سطح
    87
    1,973
    کاربر انجمن
    چطور از قابلیت مشابه منوی استارت ویندوز 8 استفاده کنیم؟




    حذف منوی استارت در ویندوز ۸ باعث شده تا برخی برنامه‌های جانبی برای بازگرداندن این منو تولید شود، ولی اگر علاقه‌ای به استفاده از این برنامه‌ها ندارید، باید به شما بگوییم که در خود ویندوز ۸ منویی شیه به منوی استارت وجود دارد. در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.




    حال که ویندوز ۸ را روی سیستم خود نصب نموده‌اید یا دستگاهی جدید با ویندوز ۸ خریداری نموده‌اید، احتمالا دلتان برای منوی استارت تنگ شده است.
    مقاله مرتبط:



    این منو آشنا بود، استفاده از آن راحت بود، همواره مدرن‌تر و بهتر می‌شد، و حالا یک مرتبه ناپدید شده است. نگران نباشید ما به شما کمک خواهیم کرد.
    سرفیس، تبلت یا لپ‌تاپ و یا هر دستگاه ویندوز ۸ خود را روشن کنید و اشاره‌گر را در گوشه سمت چپ پایین قرار دهید. حال کلیک راست نمایید تا منویی مشابه تصویر زیر مشاهده نمایید.

    انجام این کار در ویندوز ۷ منجر به مشاهده منوی زیر می‌گردد.



    بله به همین راحتی شما یک منوی استارت ساده در ویندوز ۸ را دارید که می‌توانید از آن برای دسترسی سریع به برخی تنظیمات استفاده نمایید.
    ۹۹٪ کاربران این منو را پیدا نمی‌کنند و از وجود آن اطلاعی ندارند، بنابراین به سراغ صفحه استارت مترو می‌روند.
    اگر از وجود چنین منویی اطلاع نداشتید، حالا می‌توانید سریع‌تر به خواسته خود برسید.
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 19

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •