ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 18
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2013/10/12
    محل سکونت
    شیراز - پارس
    نوشته ها
    138
    امتیازها
    2,675
    سطح
    31
    760
    کاربر انجمن

    Cool بررسی تخصصی کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 780 Ti 3GB



    معرفی
    این شما و این کارت گرافیک GeForce GTX 780 Ti. جوابی که Nvidia به کارت گرافیک Radeon R290X از شرکت AMD داده است.کارت های R 290X 549 دلاری و کارت حقیر R 290 329 دلاری که چند هفته پیش عرضه شدند تا ضربه ای به Nvidia بزنند که این کمپانی دست به تغییرات قیمت های کذایی خود زد و کاهش قیمت هایی در GeForce GTX 780 650 دلاری و GTX 770 399 دلاری شاهد آنها بودیم.جالب آن است که Nvidia کارت GTX TITAN خود را بر خلاف اینکه قابلیت های عملکردی خود را در بازی ها در مقابل R9 290X باخت٬ بدون تغییر در قیمت 999 دلاری خود گوشه ای رها کرده.بنظر میرسد Nvidia میخواهد با double-prec***on floating-point credential هایی که دارد کمبود های پیش آمده برای GK110-Based GeForce SKU ها رو بر طرف کند.و این جبران نیز GeForce GTX 780 Ti با قیمت 699 دلار است که تقریبا از حداکثر سیلیکون های GK110 در آن استفاده شده است.

    خصوصیات
    از خصوصیات این کارت 2880 هسته های کودا که از لحاظ فیزیکی سیلیکون GK110 را عرضه میکند٬ 240 واحد TMU و 48 واحد ROP و همچنین کلاک بیشتر هسته آن حتی در برابر GTX TITAN که مقدار 875 مگاهرتز هسته و 928 مگاهرتز در حالت حداکثر GPU Boost و 7 گیگا هرتز مموری GDDR5 مؤثر که پهنای باند حافظه 336 گیگابایت بر ثانیه را به ارمغان می آورد٬است. اما یک نکته قابل ذکر است که چیپ این کارت تنها یک سوم double-prec***on floating-point عرضه شونده از GTX TITAN را در عملکرد خود دارد.و اما خارج از بحث GPU سیلیکون این کارت٬ فرق اساسی دیگر این کارت در ابن بررسی نسبت به کارت GTX TITAN است حافظه آن است که به نصف کارت TITAN کاهش یافته سات و ۳ گیگابایت است.هرچند در این مقدار نیز سریع تر هم هست.







    کارت GTX 780 Ti برای کارت یک گیمر بودن طراحی شده.تمام نیاز هایی که در یک بازی وجود دارد را این کارت میتواند برطرف کند٬ و همچنین از دیگرقابلیت های این کارت Thermal های بهتر هست.با وجود اینکه GK110 نسبت به Hawaii دارای ترانزیستور های بیشتریست(7.08 بیلیون در برابر 6.20 بیلیون) و از این رو یک Die بزرگتر ( 561 mm² در مقابل 438 mm² )٬ پس GK110 ها بخاطر کِپلر های Micro-Arc hitecture های دارای عملکرد بر وات های بالاتر نسبت به کارت های AMD ٬ ذاتاً خنک ترند که Thermal Density کمتری را حاصل میشوند.این عملکرد باعث کاهش دما و همچنین سطح نویز کمتر نیز میشود.بهره وری انرژی و نویز فن تنها افسار Nvidia برای نگه داشتن قیمت های بالای خود است.
    با وجود این بهره وری انرژی در این کارت٬ Nvidia کارت GTX 780 Ti را ۶۹۹ دلار قیمت گذاشته که هنوز ۱۵۰ دلار ار کارت R9 290X گرانتر است.تنها راهی که Nvidia توانسه این قیمت را رضایت بخش نگه داره عملکرد بهتر نسبت به GTX 780 ٬ خود R9 290X ٬ و همچنین برتری های آن نسبت به GTX TITAN ( حداقل در خصوصیت های گیمینگ و مصرفی ).در این بررسی کارت های بالای 300 دلار را در نظر گرفتیم که کارت GTX 780 Ti عملاً بسیاری از خصوصیات کارت TITAN را داراست همچنین قدرت خنک کنندگی جذاب خوبی را هم در بر خود دارد :D



    Nvidia G-Sync

    در ماه گذشته Nvidia اروپاییان رو به یک Special Event دعوت کرد و آن معرفی تکنولوژی جدید G-Sync بود که مشکلات مانیتور ها را که غیر قابل حل بودند(در حوضه پردازش های گرافیکی و بازی) را یطور کامل حل و فصل کرد.


    به دلایل قدیمی٬ مثل دلیل استنتاج شده که اثاثاً مثل تلویزیون های خانگی٬ خصوصیت مانیتور ها درباره نرخ بروزرسانی ثابت تصویر ٬ مقدار زمانیست که در آن نمایشگر چیزی که نمایش داده است را در واحد ثانیه بروزرسانی میکند.هیچ دلیل فنی وجود ندارد که چرا یک Flat-Screen مدرن باید این خصوصیت را دارا باشد.از زمانی که نمایشگر امر بروزرسانی را کند٬این وظیفه GPU است که خروجی تصویر را بوسیله یک تکنولوژی بنام V-Sync یا Vertical Sync روان و واضح کند.اگر یک GPU تعداد فریم های کمتری بر ثانیه به نمایشگر ارسال کند٬ مسلماً تصویر روانی نخواهیم داشت.اگر GPU تعداد بالاتری فریم بر ثانیه ارسال کند٬ قطعا تصاویر کاملاً مصنوعی خواهیم داشت که نتیجه روی هم افتادن ( Overlapping ) فریم هاست.


    حالا Nvidia با راه حل خود یعنی G-Sync به جای اینکه در خروجی از طریق GPU نرخ های بروزرسانی ثابتی داشته باشیم٬ این مشکل را برطرف کرده است.حتی تماشای یک فیلم نیز در سینما روانتر از اجرای یک بازی روی یک مانیتور با نرخ بروزرسانی 24 فریم بر ثانیه بوده است که GPU نیز بوسیله نمایشگر دارای این قابلیت بصورت ثابت مجبور میشده که نرخ های ثابت بروزرسانی را به خروجی بدهد.G-Sync این مشکل را برطرف کرده بطوریکه GPU نیز برای نرخ بروزرسانی ثابت اجباری ندارد و در هنگام بازی نیز با فریم بر ثانیه های نتعدد خود وابسته به نوع صحنه٬تصویری روان تر نیز حتی در نمایشگر های زیر ۶۰ فریم بر ثانیه نیز به ارمغان می آورد.برای این کار Nvidia یک قطعه سخت افزاری در نمایشگر ها نیز قرار داده است که با GPU نیز هماهنگ بوده و این قابلیت جالب را به اجرا میگذارند.



    Nvidia نیز این وعده را داده که حتی در نرخ های پایین تر بروزرسانی بوسیله این نکنولوژی تصاویر نیز روان و سلیس بوده و نیازی به خرید کارت های گراب برای رسیدن به نرخ فریم دهی بالای ۶۰ نخواهید بود.

    Nvidia Shadow Play

    GeForce Experience Shadow Play یکی دیگر از خصوصیاتیست که این اواخر بوسیله Nvidia عرضه شده است.این قابلیت به شما اجازه خواهد داد که هنگام بازی و یا کار های پردازشی گرافیکی خود از کار های خود با حداقل عملکرد پردازشی نیز فیلم ضبط کنید.این قابلیت بوسیله GeForce Experience در نظر گرفته شده که دارای تنظیم های دستی از جمله toggle recording on the flyو٬the output, format, quality و غیره... است.

    برخلاف دیگر برنامه ها که باعث میشدند ویدیو ها به کمترین کیفیت های AVI و همچنین حجم های اضافه و بالا ضبط شوند٬ Shadow Play این قابلیت را دارد که بدون افت کیفیت بوسیله سخت افزار H.264 encoder که روی GPU قرار دارد اقدام به کپی کردن صفحه نمایش بصورت اختصاصی کند.
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2013/10/12
    محل سکونت
    شیراز - پارس
    نوشته ها
    138
    امتیازها
    2,675
    سطح
    31
    760
    کاربر انجمن

    نگاهی دقیق تر

    نگاهی دقیق تر




    Nvidia از استایل کولر کارت TITAN نیز در این کارت استفاده کرده که بسیار محبوب واقع شده بود.یک سطح فلزی روی فن احساس بهتری نسبت به یک پلاستیکی به کابر دست میدهد.ابعاد این کارت همانند GTX 780 نیز به 26.5 در 11.5 سانتی متر ختم میشود.



    این کارت ۲ اسلات از سیستم شما را اشغال خواهد کرد.
    این کارت دارای ۲ پورت DVI ٬ یک پورت HDMI و یک Display Port است.میتوان از تمامی این پورت ها استفاده کرد پس قابلیت استفاده از چند مانیتور در این کارت نیز موجود است.

    GPU نیز دارای یک HDMI SOund Device نیز هست که این HDMI 1.4 سازگار است که صداي HD و همچنین فیلم های ۳ بعدی Bluray را نیز ساپورت میکند.





    کارت GTX 780 Ti به لطف Nvidia از SLI نیز پشتیبانی میکند و نکته قابل ذکر این کارت آن است که همانند TITAN از حالت Quad-SLI یا اسلای
    ۴ کارت بهره میبرد که کارت GTX 780 نیز تنها Triple-SLI را پشتیبانی میکرد.



    تصاویر بالا پشت و روی بورد این کارت را نشان میدهد.



    خنک کننده Nvidia دارای یک مجموعه heatsink-base است که با استفاده از تکنولوژی vapor-chamber اقدام به خنک سازی GPU ٬ چیپ های حافظه و تمامی قسمت های دیگر میکند.این کارت Plate پشتی ندارد.



    این کارت به یک کانکتور ۶ پین و ۸ پین PCI-Express برای پاور نیاز دارد.



    Nvidia از همان کنترلر ولتاژ OnSemi NCP4206 موجود روی GTX TITAN و GTX 780 نیز برای این کارت استفاده کرده است.اخرین نرم افزار اورکلاکینگ نیز از کنترلر ولتاژ NCP4206 نیز پشتیبانی میکند.




    تصویر بالا چیپ حافظه GDDR5 ساخته SK Hynix که دارای مدل نامبر H5GQ2H24AFR-R2C است را نشان میدهد.این حافظه ها 1750 مگاهرتز فرکانس هستند(7000 مگاهرتز GDDR5 موثر)




    GK110 از شرکت Nvidia نیز از اولین پردازنده های گرافیکی یه عنوان Tesla-only بودند که معرفی شدند.Nvidia این پردازنده ها را همچنین بعنوان GeForce GPU نیز به فروش میرساند.در آن حدود ۷.۱ بیلیون ترانزیستور به همراه Die size به اندازه 561 mm² وجود دارد.این GPU نیز از فناوری 28 نانومتری TSMC, Taiwan نیز بهره میبرد.
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2013/10/12
    محل سکونت
    شیراز - پارس
    نوشته ها
    138
    امتیازها
    2,675
    سطح
    31
    760
    کاربر انجمن

    Cool تست - بخش اول

    سیستم تست




    • تمام نتایج کارت گرافیک فقط روی سیستم مذکور بدست آمده است.
    • تمامی بازی ها روی بالاترین تنظیمات ممکن انجام شده است.
    • حالت های AA و AF نیز از نتظیمات داخلی خود بازی تأیید شده اند٬نه از روی کنترل پنل درایور کارت گرافیک.

    تمامی بازی های روی تنظیمات و ابعاد تصاویر زیر تست شده اند.

    • 1600 در 900 ٬ 4x Anti-aliasing . رزولوشن های شایع بین Flat Screen ها و نوتبوک های امروزی (17 تا 19 اینچ).
    • 1920 در 1080 ٬ 4x Anti-aliasing . شایع ترین رزولوشن در Wide Screen ها برای نمایشگر های بزرگتر ( 22 تا 26 اینچ).
    • 2560 در 1600 ٬ 4x Anti-aliasing . بالاترین رزولوشن ممکن برای عموم نمایشگر های موجود ( 30 اینچ‌ ).
    • 5760 در 1080 ٬ 4x Anti-aliasing . برای مانیتور های گیمینگ Typical EyeFinity/Surround multi-monitor با استفاده از مانیتور های مقرون بصرفه موجود.

    بازی ها


    Assassin's Creed 3



    Battlefield 3



    Bioshock Infinite


    Call Of Duty : Black Ops 2



    Call of Juarez: Gunslinger


    Crysis



    Crysis 3


    Diablo III








  4. #4
    تاریخ عضویت
    2013/10/12
    محل سکونت
    شیراز - پارس
    نوشته ها
    138
    امتیازها
    2,675
    سطح
    31
    760
    کاربر انجمن

    Cool تست - بخش دوم

    ادامه بازی ها
    Far Cry 3





    GRID 2



    Hitman : Absolution



    Metro : Last Light


    Sleeping Dogs



    Splinter Cell : Blacklist



    Starcraft II : Heart Of The Swarm


    The Eldre Scrolls : Skyrim


    Tomb Raider



    World of Warcraft




  5. #5
    تاریخ عضویت
    2013/10/12
    محل سکونت
    شیراز - پارس
    نوشته ها
    138
    امتیازها
    2,675
    سطح
    31
    760
    کاربر انجمن

    Cool مصرف و عملکرد

    مصرف پاور



    نویز فن




    خلاصه عملکرد







    عملکرد بر وات









    عملکرد بر قیمت






  6. #6
    تاریخ عضویت
    2013/10/12
    محل سکونت
    شیراز - پارس
    نوشته ها
    138
    امتیازها
    2,675
    سطح
    31
    760
    کاربر انجمن

    Cool کلاک و اورکلاک

    مشخصات اورکلاک ( برنامه GPU-Z )


    عملکرد اورکلاک در بازی Battlefield 3




    افزایش واقعی عملکرد 3D در حالت اورکلاک این کارت برابر با ۱۸.۴ ٪ بوده است.


    دمای هسته

    حالت های کلاک




    نتایج مکانیسم Dynamic Overclock




    بر اساس سایت TechPowerUp که منبع این بررسی ارزشمند هست٬ این کارت گرافیک قدرتمند نمره ۹.۴ از ۱۰ را به خود اختصاص داده است‌( حقشه نوش جونشم هست :| :D ) و به قیمت جهانی 699 دلار ( بیچاره شدیم رفت :-s ) به فروش میرسد.



  7. #7
    تاریخ عضویت
    2013/10/12
    محل سکونت
    شیراز - پارس
    نوشته ها
    138
    امتیازها
    2,675
    سطح
    31
    760
    کاربر انجمن
    در پایان از تمامی دوستانی که این مطلب رو مطالعه میکنند و وقتشون رو برای این بررسی میذارن تشکر میکنم و اگر مشکلی در ترجمه مشاهده کردید حتما بهم اطلاع بدید.( خودم ۲ بار بررسی کردمو هر چی مشکل داشته از دید خودم بر طرف کردم :D اما خب نکات و انتقاد شما مهم تره ;) ) . کپی برداری هم تنها با ذکر منبع و نام مترجم مجاز است :)

    ترجمه و نگارش : مهرشاد عسکری
    موفق باشید
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2013/04/01
    محل سکونت
    تهران-تهرانپارس
    نوشته ها
    2,241
    امتیازها
    24,171
    سطح
    94
    7,996
    کاربر اخراجی
    عاشق 7990 شدم مجددا
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2013/07/27
    محل سکونت
    یجا تو تهران
    نوشته ها
    369
    امتیازها
    11,268
    سطح
    70
    1,242
    کاربر انجمن
    واقعا بررسی عالی بود.دستتون درد نکنه.
    فقط به کارت هایی که قراره بعداز این بیاد فک میکنم که اونا دیگه چقد باید غول باشن!!!!
    CPU Intel I7 2600K up 4.00GHz
    بزودیCPU Cooler
    M.B GIGA P67A-UD7-B3
    RAM Corsair 2*8Gb XMS3 1866
    VGA MSI GTX670 PE OC
    VGA Cooler Accelero Xtreme PLUS II
    SSD Intel 520 Series 120GB
    HDD WD 1TB Blue+WD 1 TB Blue +WD 1TB Passport
    PSU Green 600W HP
    بزودیCASE
    Monitor LG W2262TQ full HD


  10. #10
    تاریخ عضویت
    2011/10/12
    نوشته ها
    8,237
    امتیازها
    138,596
    سطح
    100
    28,160
    مشاور انجمن
    مهرشاد جان آفرین عزیز دل ! کارت عالی بود و پیشرفتت عالی تر ! =D>=D>=D>:x:x
    یه توصیه هم برات دارم که بعداً به خودت شخصاً میگم !
    اما داداش یه فکری به حال پهنای باند و ترافیک ما هم بکن عزیز !!! :((:((
    یه پست بخوایم تو تاپیک هات بدیم 5 دقیقه باید صبرکنیم تا لود پیج کامل بشه !!! ~X(





صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 18

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. NVIDIA GeForce GTX 660 یا AMD Radeon HD 7850 ؟
    توسط 7777 در انجمن اخبار، آموزش و بررسی کارت گرافیک
    پاسخ: 15
    آخرین نوشته: 2012/11/25, 01:21
  2. مشکل در اورکلاک Nvidia Geforce GT 220 ddr3
    توسط Beginner در انجمن آموزش و مقالات عمومی اورکلاک
    پاسخ: 7
    آخرین نوشته: 2012/08/17, 12:53
  3. EVGA Geforce GTX 560 Classified یا EVGA Geforce GTX 560 FTW
    توسط Soheil.DVBHS در انجمن خرید، ارتقا و تعویض قطعات کامپیوتر
    پاسخ: 2
    آخرین نوشته: 2012/01/18, 19:25
  4. کارتهای گرافیکی nvidia یا amd ؟
    توسط ATA در انجمن سوالات و مشکلات سخت افزاری
    پاسخ: 10
    آخرین نوشته: 2011/12/24, 20:20

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •